Studia Podyplomowe Informacji Naukowej: Broker informacji przeznaczone są dla osób, które chcą wykonywać zawód infobrokera (brokera informacji), tj. profesjonalnego pośrednika zajmującego się wyszukiwaniem, oceną, selekcją, przetwarzaniem, opracowaniem i przekazywaniem informacji – zgodnie z potrzebami klientów.
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW
Do ukończenia studiów konieczne jest zaliczenie wszystkich zajęć oraz zdanie egzaminu końcowego (po zakończeniu 2. semestru) obejmującego przedmioty wchodzące w skład Bloku tematycznego 1: Broker informacji w społeczeństwie wiedzy – specyfika zawodu oraz Bloku tematycznego 4: Wyszukiwanie, ocena i prezentacja informacji, a także opracowanie Projektu infobrokerskiego.
Program studiów
Program studiów, w wymiarze 220 godzin dydaktycznych, obejmuje następujące bloki tematyczne:
• Broker informacji w społeczeństwie wiedzy – specyfika zawodu – 30 godzin
• Klient – użytkownik informacji – 20 godzin
• Technologia informacyjna w pracy brokera informacji – 45 godzin
• Wyszukiwanie, ocena i prezentacja informacji – 125 godzin
Kwalifikacje uzyskane przez słuchacza
W efekcie studiów słuchacz powinien znać (wiedza):
• adekwatne źródła informacji komercyjne i niekomercyjne
• pojęcia i zagadnienia związane ze współczesnymi systemami i zasobami informacyjnymi oraz wyszukiwaniem, oceną i prezentacją informacji (w tym – w Internecie)
• problemy etyczne, organizacyjne i prawne z zakresu działalności gospodarczej
• specyfikę zawodu infobrokera w Polsce i na świecie (w tym – najważniejsze stowarzyszenia zawodowe i ich działalność)
• wybrane zagadnienia dotyczące użytkowników informacji oraz ich badania.
W efekcie studiów słuchacz powinien umieć (kompetencje i umiejętności):
• identyfikować potrzeby informacyjne, rozumieć zachowania informacyjne, komunikować się z klientami
• prowadzić działalność gospodarczą (mała firma)
• sprawnie wykorzystywać technologię informacyjną w pracy zawodowej
• wyszukać informację w różnego typu źródłach nowoczesnych i tradycyjnych, ocenić jej jakość i przydatność dla klienta, dokonać selekcji z punktu widzenia potrzeb odbiorcy, przetworzyć i zaprezentować informację w odpowiedniej dla klienta formie.
W efekcie studiów słuchacz powinien akceptować (postawy i wartości):
• rolę i znaczenie informacji w powstającym społeczeństwie wiedzy
• zasady etyki zawodowej obowiązujące brokera informacji.
Więcej informacji>>>