Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Media i Public Relations

Media i Public Relations

Źródło: http://foter.com/



Czy można się nauczyć, w jaki sposób funkcjonują media relations? Jaki wpływ na kształtowanie postaw i opinii ma przekaz medialny sformułowany przez firmę lub instytucje? Jak za pomocą środków masowego komunikowania kreować wizerunek? – Tak, służą temu studia podyplomowe na kierunku media i public relations.

Studia podyplomowe z zakresu media i public relations odnoszą się w głównej mierze do samego PR-u, a w szczególności do jednego z jego wyjątkowo ważnych aspektów – media relations. Faktem jest, że w powszechnym rozumieniu PR sprowadzany jest właśnie do nawiązywania (i utrzymywania) kontaktów z mediami, a dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że to właśnie relacje ze światem mass mediów stanowią efektywne i popularne narzędzie kształtowania wizerunku.

Cel studiów podyplomowych

Głównym celem studiów podyplomowych dotyczących media i PR jest przekazanie słuchaczom wiedzy na temat najważniejszych pojęć i zasad PR-u oraz kreowania wizerunku. Szczególna uwaga poświęcona zostanie zagadnieniom odnoszącym się do media relations – jako jednemu z obszarów PR-u – między innymi funkcjonowaniu mediów oraz ich wykorzystywaniu w celu kształtowania opinii oraz postaw. Słuchacze nauczą się, jak zbudować skuteczną strategię media relations. Zapoznają się także z podstawami prawa autorskiego i prasowego oraz z etycznymi aspektami PR-u. Istotne będzie również doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i autoprezentacyjnych – wyćwiczenie i opanowanie wypowiedzi przed kamerą i do mikrofonu, formułowanie zwięzłych przekazów medialnych (nie tylko „live” – także za pomocą słowa pisanego, między innymi w formie notatki prasowej), publicznego przemawiania.

Do kogo adresowane są studia?

Studia podyplomowe na kierunku media i PR skierowane są do wszystkich osób, które pragną rozwinąć swój warsztat PR, a które pracują na stanowiskach kierowniczych lub menedżerskich, w działach marketingu czy sprzedaży albo prowadzą własną działalność gospodarczą. Warunkiem podjęcia studiów podyplomowych jest ukończenie studiów I lub II stopnia.

Program studiów

Chociaż program studiów może się różnić w zależności od uczelni, którą wybierzemy, znajdą się w nim z pewnością warsztaty i ćwiczenia – doskonaleniu umiejętności PR-owych służy bowiem głównie praktyka. Istotną rolę odegra podczas zajęć analiza case studies. Oto lista przedmiotów, które mogą się znaleźć w programie:- podstawy PR;- wiedza o organizacji i podstawy zarządzania;- podstawy marketingu;- retoryka z erystyką;- prawne aspekty PR (prawo autorskie i prawo prasowe);- media relations;- praca z kamera i mikrofonem;- komunikacja interpersonalna ;- podstawy komunikacji społecznej;- redagowanie tekstów prasowych;- zasady i praktyka pisania tekstów na użytek PR;- protokół dyplomatyczny.

Organizacja studiów, rekrutacja

Studia trwają dwa semestry. W tym czasie słuchacze uczestniczą w weekendowych zjazdach, które odbywają się co dwa tygodnie. Koszt studiów podyplomowych wynosi zazwyczaj około 1,5 – 2,5 tysiąca za semestr. Warto jednak sprawdzić, czy istnieje możliwość dofinansowania (np. w ramach programu „Inwestycja w kadry”. Przyjęcia na studia odbywają się na podstawie kolejności zgłoszeń. Kandydaci są zobowiązani do złożenia wymaganej dokumentacji w terminie. Aplikując na studia podyplomowe, należy przygotować oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów licencjackich lub magisterskich, podanie o przyjęcie na studia, aktualne fotografie legitymacyjne (najczęściej dwie sztuki), kserokopię dowodu osobistego oraz dowód wpłaty czesnego. Więcej informacji na temat rekrutacji można uzyskać w wybranej uczelni.Red. Barbara Stachnik

Data publikacji: 21.10.2019