1. Zarządzanie w systemie oświaty – niestacjonarne studia podyplomowe, realizowane w trakcie 2 semestrów (1 rok). Nauka na kierunku pozwala zdobyć umiejętności i kompetencje w kierunku zarządzania placówkami oświatowymi, wykorzystywania w procesie zarządzania nowoczesnych narzędzi informatycznych, planowania rozwoju szkoły, uczestniczenia w procesie tworzenia programów edukacyjnych czy pozyskiwania finansowania z wykorzystaniem projektów Unii Europejskiej. Absolwent kierunku posiada umiejętności kierownicze, potrafi promować rozwój kompetencji ucznia, potrafi zidentyfikować specjalne potrzeby edukacyjne, współpracować z rodzicami i środowiskiem lokalnym, potrafi zachowywać poprawne relacje interpersonalne, umiejętnie wykorzystuje nowe technologie, posiada wiedzę na temat przepisów prawnych związanych z zarządzaniem szkołą i systemem oświaty. Doskonalenie menadżerskie pozwoli podjąć pracę na stanowiskach dyrektorskich w szkole, szczeblach kierowniczych w placówkach oświatowych i na decyzyjnych szczeblach administracji systemu oświaty.
2. Studium coachingu – dwusemestralne, niestacjonarne (zaoczne) studia podyplomowe. Słuchacze kierunku mogą poznać nowoczesne techniki i narzędzia wykorzystywane w coachingu, zdobyć umiejętności interpersonalne, poznać współczesne mechanizmy przemian społecznych, kulturalnych i egzystencjalnych człowieka, umiejętnie wykorzystywać podstawy psychologii, filozofii, socjologii czy umiejętności pedagogiczne. Poznając naukowe podstawy coachingu i aspekty psychologiczne kontaktu z klientem, można w przyszłej pracy wprowadzać odpowiednie modele i techniki, mając do dyspozycji narzędzia używane przez coaching kariery, rozwoju osobistego czy menadżerski. Dzięki zdobytym kompetencjom, absolwenci kierunku mogą podjąć prace menadżera personalnego, trenera biznesu, zajmować kierownicze stanowiska w korporacjach i przedsiębiorstwach w działach zarządzających rozwojem personelu i kadrami czy wykorzystać zdobyte umiejętności prowadząc prywatną działalność gospodarczą związaną z coachingiem personalnym i coachingiem w biznesie.
3. Coaching, myślenie projektowe i tutoring w edukacji– podyplomowe studia niestacjonarne, nauka na kierunku trwa 1 rok i prowadzona jest trakcie 2 semestrów. Studia pomagają zgłębić naukowe podstawy i zastosowanie coachingu, zasad projektowania i tutoringu – systemu pracy nauczyciela z uczniem indywidualnym. Nauka pozwala poznać innowacyjne metody i narzędzia wykorzystywane podczas relacji nauczyciela z uczniem lub grupą uczniów, wykorzystać różnorodne modele coachingu przy współpracy z grupą i pojedynczym uczniem, dostrzegać indywidualne potrzeby edukacyjne ucznia planując jego rozwój, tworzenie autorskich planów motywacyjnych, poznać podstawy psychologiczne i socjologiczne wykorzystywane w coachingu i tutoringu, umiejętnie przygotowywać i wdrażać plany krótko i długoterminowej pracy z uczniem. Nabyte w trakcie studiów umiejętności pomagają wzbogacić kompetencje społeczne w pracy nauczyciela-wychowawcy, podnieść kompetencje zawodowe cenione w placówkach edukacyjnych i jednostkach administracyjnych systemu oświaty.
02-353 Warszawa
ul. Szczęśliwicka 40
22 589-36-00, 22 658-00-69