Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Współczesna alternatywa dla starej pedagogiki w Collegium Da Vinci

Współczesna alternatywa dla starej pedagogiki w Collegium Da Vinci



Zdaniem Kena Robinsona – doskonałego brytyjskiego pisarza i wykładowcy, bardzo wielu ludzi przechodzi przez całe swoje życie, nie posiadając żadnego rzeczywistego poczucia, że drzemie w nich jakiś talent, a nawet jeśli mają taką nadzieję, nie wiedzą niestety co mogłyby nim być. Robinson uważa, że współczesne szkoły nie pełnią należycie swojej roli, stając się fabrykami małych profesorów, ale już nie małych tancerzy, naukowców, wynalazców czy poetów.

Szkoła tłumi ich prawdziwe zainteresowania, nie rozwijając pasji i nie poświęcając należytej uwagi potencjałowi, jaki drzemie w każdym z uczniów. Podstawy współczesnego szkolnictwa projektowano niemal 200 lat temu, a programy pomocowe są zupełnie niedostosowane do realnych wyzwań współczesności. Dlatego dzisiejsza szkoła przyszłości potrzebuje elastycznych, kreatywnych i świadomych nauczycieli, którzy będą wspierać dziecięce pasje, rozwijać zainteresowania, a przede wszystkim znać podstawy funkcjonowania człowieka w wielu różnych wymiarach. - Matematyka i języki to podstawa dzisiejszego nauczania, która aktywuje głównie lewą półkulę. Potencjał prawej, intuicja, spontaniczność, wyobraźnia, synteza, emocjonalność, estetyka, jest zaniedbywany. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że XXI wiek będzie wiekiem prawej półkuli! W zmieniającym się świecie improwizacja jest równie ważna jak twarda racjonalność – mówi dr Tomasz Kozłowski, Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych w Collegium Da Vinci. Listy kandydatów na kierunki studiów związane z pedagogiką, bądź też innymi pokrewnymi naukami społecznymi z roku na rok stają się coraz krótsze. Dlaczego tak się dzieje? Coraz mniej młodych osób wierzy dziś w to, że po ukończeniu takiego kierunku może w krótkim czasie znaleźć ciekawą i dobrze płatną pracę. Wychodząc naprzeciw światowym tendencjom oraz zapotrzebowaniu jakie dostrzega się na rynku edukacyjnym, poznańska uczelnia

Collegium Da Vinci (dawne WSNHiD) uruchomiła nowy kierunek studiów: Edukacja prorozwojowa, stanowiąca nowoczesną wersję starej pedagogiki. Kierunek ten ma wykształcić kreatywnych, inteligentnych, refleksyjnych i przedsiębiorczych nauczycieli, edukatorów, posiadających bardzo szeroką wiedzę i umiejętności praktyczne z dziedziny psychologii, socjologii i pedagogiki. Absolwenci kierunku Edukacja prorozwojowa, po ukończeniu specjalizacji Edukacja elementarna, uzyskają uprawnienia do podjęcia pracy zawodzie nauczyciela przedszkola oraz klas I-III szkoły podstawowej. Z kolei druga specjalizacja - Zarządzanie jakością życia człowieka, przygotuje studentów do pracy zawodowej w obszarze nowoczesnego doradztwa, wsparcia oraz profilaktyki. - Edukacja prorozwojowa to wyraz innowacyjnego spojrzenia na pedagogikę i jej znaczenie we współczesnym świecie. Dzięki wyjątkowemu treningowi kreatywności, empatii i ekspresji absolwenci kierunku zdobędą wyjątkowe zdolności twórczego myślenia, komunikacji i umiejętności budowania pozytywnych relacji międzyludzkich – dr Marta Holeksa, wykładowca Collegium Da Vinci. Ken Robinson jest przekonany, że w obliczu dzisiejszych wyzwań, przed którymi stoimy, edukacja nie potrzebuje reformy – potrzebuje transformacji. A kluczem do tej transformacji nie jest narastająca standaryzacja edukacji, ale jej personalizacja. Edukacja prorozwojowa, wykładana w Collegium Da Vinci, jest jej najlepszym przykładem i wyraźnym krokiem w kierunku zmian.

Szczegółowe informacje na temat kierunku znaleźć można pod adresem: https://cdv.pl/


Data publikacji: 27.05.2015
ikonka kierunki studiów

Dodatkowe informacje o studiach - Poznań