Poznasz potrzeby Twoich klientów
Jednym z największych grzechów projektantów jest tworzenie produktów w oparciu o własne wyobrażenia i doświadczenia. To zła praktyka, przez którą organizacje tracą czas i pieniądze. Produkty są przecież tworzone dla konkretnych klientów, mają odpowiadać na ich potrzeby i oczekiwania.
Przykładowo: czerwona obudowa komputera, nad projektem której pracował zespół kreatywny, nie sprzeda się zbyt dobrze, jeśli fani tego modelu wolą kolor zielony. Warto więc zapoznać się z ich opinią jeszcze przed rozpoczęciem prac.
Narzędzia Design Thinking pozwalają poznać odbiorcę tworzonych usług i produktów, wczuć się w jego emocje i oczekiwania. Spojrzenie na produkt z perspektywy innej niż własna spowoduje, że będzie on lepiej dopasowany do wymagań rynku. Inaczej mówiąc: po prostu się sprzeda.
Design Thinking zwiększa kreatywność
Brak pomysłu na projekt lub rozwiązanie problemu? Jeśli zespół mierzy się z brakiem kreatywności, z pomocą przychodzi… Design Thinking!
Członkowie zespołów często boją się mówić o swoich koncepcjach na forum grupy. Zupełnie niepotrzebnie - nawet jeśli nie zostaną uznane za najlepsze, mogą zainspirować innych. A to w istotny sposób przyczynia się do stworzenia odpowiedniego rozwiązania problemu. O kreatywności świadczy zarówno liczba wygenerowanych pomysłów, jak i liczba kategorii, do których te pomysły można zakwalifikować.
Metod zwiększania kreatywności jest wiele, m.in. burza mózgów, 6-3-5 czy SCUMPER. Podczas szkolenia Design Thinking poznasz te, które są najskuteczniejsze w pracy zespołów DT.
Design Thinking a potencjał organizacji
Z reguły każda współczesna firma chce być innowacyjna, jednak nie wszystkim udaje się osiągnąć ten cel. Wprowadzenie na rynek nowych usług czy produktów wymaga od pracowników organizacji nie tylko kreatywności, ale i umiejętności szybkiego testowania pomysłów. Gdy stanie się bardzo prawdopodobne, że stworzona koncepcja chwyci, śmiało można zaprezentować ją światu.
Design Thinking pozwala w usystematyzowany sposób przejść przez wszystkie etapy niezbędne do wytworzenia nowatorskiej usługi lub produktu. A to zdecydowanie zwiększa szanse na wyróżnienie się w konkurencyjnym świecie biznesu.
Szkolenia Design Thinking - dla kogo?
Szkolenia Design Thinking są dedykowane m.in. członkom zespołów projektowych, właścicielom firm czy pracownikom działów kreatywnych. Branża nie ma w tym przypadku większego znaczenia. Znane są przypadki skutecznego wykorzystania narzędzi i technik Design Thinking w marketingu, biznesie, szkolnictwie, a nawet… służbie zdrowia!
Jeśli zatem pracujesz nad tworzeniem nowych lub ulepszeniem już istniejących produktów lub usług, a przy okazji chcesz wyzwolić w sobie nowe pokłady kreatywności, szkolenia Design Thinking są zdecydowanie dla Ciebie!