43-100 Tychy
ul. Sienkiewicza 1, II piętro
(32) 787 57 47, 517 137 727
Dzieci rozpoczynające naukę szkolną różnią się między sobą znacznie pod względem przygotowania ogólnego, poziomu inteligencji i rozwoju fizycznego, umiejętności przystosowania społecznego i dojrzałości emocjonalnej.
Aby skutecznie wyrównywać szanse edukacyjne dzieci, należy zapewnić im jak najlepsze warunki do pełnego rozwoju od najwcześniejszych lat.
Edukacja elementarna kładąca swoją uwagę na zrównoważony rozwój dziecka już od trzeciego, czwartego wieku dziecka, aż do wieku szkolnego i pierwszych klas szkoły podstawowej jest tym aspektem który zdecydowanie może pomóc w dalszym rozwoju życia każdego dziecka.
Adresaci studiów:
Studia adresowane są do osób zatrudnionych w placówkach oświatowych nie posiadających kwalifikacji do prowadzenia zajęć z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Skierowane są do nauczycieli przedszkoli, prowadzących zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej oraz osób które są zainteresowane pracą w tym zawodzie,czynnych nauczycieli, pedagogów, osób mających swój zawód związany z wychowaniem dzieci.
Cel studiów:
Absolwent studiów podyplomowych na kierunku Edukacja Elementarna uzyska kwalifikacje do pracy w różnych formach i typach placówek wychowania przedszkolnego, w klasach I-III szkoły podstawowej oraz przygotowanie (dokształcenie) do prowadzenia zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupach integracyjnych. Jego kwalifikacje odpowiadają wymaganiom wynikającym z Podstaw programowych wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w klasach I-III szkół podstawowych. Ponadto zna i rozumie możliwe różnice indywidualne dzieci, rozpoznaje czynniki ryzyka i ocenia prawidłowości funkcjonowania w kolejnych fazach rozwoju, jak też rozumie i umiejętnie realizuje swoją rolę w stymulowaniu i wspomaganiu tych zmian. Umiejętnie projektuje i realizuje swoje działania w środowisku szkolnym i przedszkolnym. W zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej oraz profilaktyki i promocji zdrowia rozpoznaje objawy zagrożeń i trudności, ocenia jakość środowiska wychowawczego i konstruuje programy interwencyjne, profilaktyczne i naprawcze.
Wykorzystuje interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą zaburzeń rozwojowych człowieka, odchyleń organicznych, psychicznych i społecznych oraz możliwości edukacyjnych i rehabilitacyjnych. Posiada kompetencje praktyczne w zakresie edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wykorzystuje techniki informacyjno-komunikacyjne do przygotowania materiałów dydaktycznych i prowadzenia zajęć dydaktycznych, jak też w samokształceniu. Absolwent uzyskuje kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych oraz przygotowanie (dokształcenie) do prowadzenia zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupach integracyjnych.
Gdzie można podjąć pracę?
Absolwent może podjąć pracę jako nauczyciel wychowania przedszkolnego lub w klasach I-III szkół podstawowych (klasy integracyjne, świetlice dla dzieci w młodszym wieku szkolnym). Dualizacja tej formy pozwoli absolwentom odnaleźć się i być przygotowanym do pracy w instytucjach wychowania przedszkolnego (przedszkole, przedszkole integracyjne, środowiskowe, prywatne, oddział przedszkolny przy szkole podstawowej).