Uczelnie z Ludzką Twarzą - Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych

Wywiad z Vladyslaw Boyko - Ukraina Student Grafiki, kierunku Sztuki Nowych Mediów, program anglojęzyczny

Lokalizacja: Koszykowa 86, 02-008 Warszawa

UCZYMY SIĘ, JAK MYŚLEĆ O SZTUCE I JAK TWORZYĆ KONCEPTY
Edukacja artystyczna, sztuki wizualne i informatyka to dziedziny, na których bazuje kierunek grafika na Wydziale Sztuki Nowych Mediów w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. O tym, jak wygląda studiowanie w PJATK, mówi student II roku anglojęzycznej grafiki I stopnia, Vladyslaw Boyko.

Czy zanim rozpocząłeś studia, łączyło cię coś ze sztuką?
Przed złożeniem dokumentów na akademię nie byłem związany ze sztuką wizualną czy projektowaniem graficznym. Wybrałem kierunek, który mnie interesował. Zdziwiłem się, jak pierwszy rok zmienił moje myślenie o grafice i o życiu. Pozwolił mi zobaczyć, czym jest projektowanie graficzne, zmienił mój punkt widzenia na sztukę. Zmienił się sposób, w jaki kreowałem rzeczy.

Co jeszcze dały ci studia na Wydziale Sztuki Nowych Mediów PJATK?
Kierunek grafika obejmuje szerokie spektrum przedmiotów, na których zdobywamy wiele umiejętności do użycia. Daje nam szansę spróbowania swoich sił w wielu dziedzinach, również doświadczenia tego, czego się obawiamy, i znalezienia rozwiązania. Mamy trochę sztuki, projektowania graficznego, animacji, 3D, projektowania gier. Po poznaniu tych tematów zacząłem stawiać sobie pytanie „kim jestem”, ponieważ znam wiele sposobów tworzenia i teraz muszę wybrać ten, który odpowiada mi najbardziej.

Program studiów na grafice obejmuje przedmioty od tworzenia animacji, przez modelowanie trójwymiarowe, po malarstwo i krótkie formy filmowe, zależy również od specjalizacji wybranej przez studenta.
Mamy zajęcia teoretyczne i praktyczne. Uczymy się, jak myśleć o sztuce i jak tworzyć koncepty. Generalnie, akademia daje pakiet umiejętności i przygotowuje do przyszłej aktywności zawodowej. Nawet rzeczy, które teraz cię nie interesują, mogą przydać ci się w przyszłości. Nie ma bezużytecznych doświadczeń.

Studia na grafice w PJATK to coś więcej niż odbywanie zajęć zgodnie z planem roku.
Bardzo wartościowe są międzynarodowe warsztaty. To unikalna szansa na poznanie nauczycieli z zagranicy i zobaczenie, jak pracują, jakie mają podejście do sztuki i pomysły na nią oraz jak się z nami, studentami, komunikują. To świetne doświadczenie pracować z tutorami, którzy mogą pomóc odkryć ciekawe tematy istotne dla przyszłej kariery czy po prostu wesprzeć cię. Te dodatkowe warsztaty z nauczycielami zapraszanymi na akademię mamy co miesiąc i odbywają się one na różne tematy, np. Japanese Week, Interactive Week i inne.

Czego uczysz się teraz?
Podczas drugiego roku mamy bardzo wypełniony plan zajęć. Mamy w tym samym semestrze projektowanie graficzne i projektowanie gier komputerowych. Wiele osób na drugim roku decyduje, co chce robić dalej, co zgłębiać podczas swojej nauki. To zawsze trudny moment.

Wiesz już, o czym będzie Twoja praca licencjacka?
Prezentowaliśmy w grupie tematy prac licencjackich. Moja praca będzie związana z projektowaniem graficznym i sztuką performatywną. Będę próbował przedstawić współczesną komunikację wizualną w różnych sztukach, szczególnie identyfikację wizualną wrocławskiej szkoły sztuki performatywnej. Właśnie zacząłem, więc muszę zrobić research.

A o czym będą pisać Twoi koledzy z trzeciego roku?
Tematy są bardzo różne. Wiele z nich jest związanych z ilustracją książek dla dzieci, kreacją bohaterów filmów animowanych, pomysłami na projekty gier komputerowych, projektowaniem graficznym, tradycyjnym drukiem.

Co wyróżnia studia z grafiki w PJATK?
Środowisko na akademii jest bardzo pomocne, a społeczność studencka wytwarza wiele różnych pomysłów i powiązań, co jest bardzo motywujące i inspirujące. Według mnie to najważniejsza cecha akademii. Wartością tych studiów są nie tylko przedmioty i nauczyciele, ale także zagadnienia, których uczysz się sam i dyskutujesz o nich z otoczeniem.

Inne wywiady

Wywiad z Hilarym

Hilary jest absolwentem Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Czas studiów był dla niego bardzo intensywny. Studiował na trzech kierunkach i równocześnie dwóch uczelniach. Działał jako samorządowiec, a swoje umiejętności praktyczne wzbogacał zagadn...

Wywiad z prof. WSZiB dr Magdaleną Mazik-Gorzelańczyk

- Jak długo działa Państwa uczelnia? Ilu ma studentów? WSZiB w Poznaniu to najstarsza prywatna uczelnia w Wielkopolsce, działa nieprzerwanie od 1992 roku. W tym czasie ukończyło ją prawie 40 tysięcy absolwentów. - Ile jest wydziałów / kierunków i...

Wywiad z JM Rektorem dr hab. inż. Mariuszem Cygnarem, prof. PWSZ

- JAK WYBRAĆ NAJLEPSZY KIERUNEK STUDIÓW DLA SIEBIE ? Rektor: Każdy wybór wiąże się zawsze z pewnym ryzykiem. Wybór kierunku studiów spośród bogatej oferty wielu uczelni nie będzie łatwy. Już na tym etapie, Drogi Kandydacie, decydujesz o swojej prz...

Wywiad z Aleksandrą

Mała uczelnia wielka wiedza, czyli o tym dlaczego warto studiować w Akademii Ignatianum w Krakowie?   Pani Aleksandro, jest Pani studentką I roku studiów II stopnia na kierunku ‚Pedagogika’ w Akademii Ignatianum w Krakowie. Pierwszy stopień studiów...

Wywiad z Kamilem Ulanieckim

Rozmowa Wiktorii Owsińskiej z Kamilem Ulaneckim, studentem drugiego roku zarządzania informacją i publikowania cyfrowego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Rozmowa na temat wyboru uczelni, kierunku studiów, ale też planów zawodowych. Studi...

Wywiad z Tomaszem Jermalonkiem Zastępcą Dyrektora ds. Promocji Społecznej Akademia Nauk

Społeczna Akademia Nauk - postaw na praktykę! Misją Społecznej Akademii Nauk jest kształcenie konkurencyjnych na krajowym i międzynarodowym rynku pracy odpowiedzialnych profesjonalistów, zdolnych sprostać wymaganiom XXI wieku, przygotowanych...