Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Galeria Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
Wyższa Szkoła Logistyki (WSL) logo

Uczelnie z Ludzką Twarzą - Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych

Wywiad z Katarzyną Baraniak Studentką I roku informatyki

Lokalizacja: Koszykowa 86, 02-008 Warszawa

UCZĘ SIĘ PRZEDMIOTÓW, KTÓRE RZECZYWIŚCIE SĄ POTRZEBNE W INFORMATYCE

Programowanie systemowe i sieciowe, inteligentne systemy przetwarzania danych, multimedia, robotyka, programowanie gier komputerowych – to część specjalizacji, jakie mogą wybrać studenci informatyki w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, jedynej w Polsce niepublicznej uczelni technicznej. Swój punkt widzenia na studia przedstawia studentka I roku informatyki, Katarzyna Baraniak.

Dlaczego wybrałaś informatykę w PJATK?

Moim pierwszym wyborem była inżynieria chemiczna i procesowa na innej uczelni. Szło mi tam najlepiej na przedmiotach informatycznych, gdzie poznawaliśmy podstawowe programy do analiz matematycznych albo projektowania. Lubiłam też spędzać czas przed komputerem. W momencie, w którym zdecydowałam, że inżynieria chemiczna nie jest dla mnie, wybrałam informatykę, szczególnie, że mój przyjaciel właśnie był na I roku na informatyce w PJATK. Mogłam się go zapytać, czy uczelnia mu się podoba, co przerabia na zajęciach. Oprócz tego, jak on sam ocenia akademię, widziałam ogromną różnicę w porównaniu uczelni niepublicznej do publicznej.

Wiele osób decyduje się na studia na informatyce, bo lubi spędzać czas przed komputerem.

Jak siadałam do komputera, to przez cztery godziny potrafiłam skupić się na tym, co robiłam. Przygotowywałam się do zajęć albo wykonywałam bardzo podstawowe zadania i sprawozdania.

Jakie przedmioty zdawałaś na maturze?

Chemię, matematykę i angielski.

W programie studiów na informatyce jest kilka przedmiotów matematycznych.

Najbardzej lubię właśnie przedmioty matematyczne. Ciekawe są też wprowadzenie do systemów informacyjnych i relacyjne bazy danych, bo na nich mogę się nauczyć najwięcej nowych rzeczy. Mam wrażenie, że w PJATK uczę się przedmiotów, które coś dają i są rzeczywiście potrzebne w informatyce. Podoba mi się też podejście do studenta. Można ustalić warunki tak, żeby obie strony były zadowolone. Mam z tym dobre doświadczenia.

Jak wyglądają prace zaliczeniowe na informatyce? Czy są to prace pisemne?


Piszemy projekty np. w programie do baz danych z ewentualnymi dodatkami. Na I roku nie mamy esejów do przygotowania.

Jedną ze ścieżek zawodowych wybieranych przez studentów jest programowanie.

Programowania uczymy się na programowaniu obiektowym i GUI (graficzny interfejs użytkownika). Wiele osób skupia się na Javie albo znając podstawy, próbuje nauczyć się innych języków.

Kilka razy w roku na akademii odbywają się targi pracy dla młodych ludzi rozpoczynających karierę w IT. Istnieją też koła, np. programowania urządzeń mobilnych czy User Experience, w których można uczyć się nowych umiejętności technicznych. Co jeszcze studenci informatyki robią po zajęciach na akademii?


Na Wydziale Informatyki są organizowane wydarzenia: webinary albo spotkania np. na temat cyberbezpieczeństwa. Mamy drużynę e-sportową Ninja PJATK i rozgrywki ligi gier PJATK. ĄĘĆŻŹ

Inne wywiady

Wywiad z z mgr Patrycją Marciniak

Czy warto kontynuować kształcenie na studiach magisterskich na kierunku kosmetologia? Czy Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie to dobre miejsce do studiowania? Jakie umiejętności nabędziesz w czasie kształcenia na studiach II stopnia? Na te...

Wywiad z Absolwentką Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia Pauliną Hińczą

Z Absolwentką Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia, właścicielką dwóch salonów kosmetycznych w Warszawie, i Szkoleniowcem Panią Pauliną Hińczą rozmawiamy na temat jej drogi kształcenia i pracy zawodowej. Co daje jej największą satysfakcję? Jakie trudn...

Wywiad z ks. prof. AKW dr. hab. Piotrem Aszykiem, Rektorem AKW - Collegium Bobolanum w Warszawie

Od przyszłego roku akademickiego będzie można studiować w Collegium Bobolanum psychologię. Widać, że uczelnia się rozwija, ale skąd pomysł na akurat ten kierunek? Z zainteresowania rzeczywistością. Widzimy, jak wiele ludzi w Polsce potrzebuje pomo...

Wywiad z Jackiem Sysakiem

„… jeden z profesorów, na naszych pierwszych zajęciach zapytał nas, po co tu jesteśmy. Przechodził od jednego rzędu ławek do drugiego. Jako jeden z nielicznych spośród ponad 100 osób odpowiedziałem spontanicznie, że chcę uczyć ludzi. Zatrzymał się i...

Wywiad z Hilarym

Hilary jest absolwentem Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Czas studiów był dla niego bardzo intensywny. Studiował na trzech kierunkach i równocześnie dwóch uczelniach. Działał jako samorządowiec, a swoje umiejętności praktyczne wzbogacał zagadn...

Wywiad z prof. WSZiB dr Magdaleną Mazik-Gorzelańczyk

- Jak długo działa Państwa uczelnia? Ilu ma studentów? WSZiB w Poznaniu to najstarsza prywatna uczelnia w Wielkopolsce, działa nieprzerwanie od 1992 roku. W tym czasie ukończyło ją prawie 40 tysięcy absolwentów. - Ile jest wydziałów / kierunków i...