Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Socjologia biznesu i mediów w ALK z nowym programem studiów

Socjologia biznesu i mediów w ALK z nowym programem studiów



Socjologia biznesu i mediów w Akademii Leona Koźmińskiego ma nowy program od roku akademickiego 2019/2020Program kierunku socjologia biznesu i mediów w nowej formule będzie realizowany już w tym roku akademickim. Zmiany dotyczą zarówno programu studiów I, jak i II stopnia. Cel to przekazywanie studentów kierunku wiedzy i kompetencji na temat mediów społecznościowych, e-commerce i marketingu online. Stanowi to wyjście naprzeciw bieżącemu zapotrzebowaniu rynku pracy na specjalistów od wymienionych dziedzin.Uaktualniony program socjologii biznesu i mediów łączy współczesne teorie socjologiczne związane z mediami i technologiami cyfrowymi wraz z praktycznymi aspektami biznesowymi. „Żyjemy w erze cyfrowej, zanurzeni w przestrzeni mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych, które towarzyszą nam od świtu do zmierzchu. Architektura cyfrowego świata to także nowe realia rynkowe i społeczne: social media, cloud computing, big data, mobile technology, real-time computing, digital communications, Internet of Things. To tylko przykładowe zjawiska, które znajdują się w polu zainteresowań socjologii biznesu i mediów. W toku studiów dowiecie się m.in. jak projektować efektywną komunikację biznesową, jak wykorzystać do tego narzędzia digital public relations, w jaki sposób prowadzić badania nad fenomenami społecznymi i społecznościami internetowymi, funkcjonowaniem organizacji biznesowych i jednostek w przestrzeni gospodarczej, społecznej i politycznej, kulturotwórczą i edukacyjną rolą mediów oraz relacjami zachodzącymi pomiędzy człowiekiem a technologią, jak zastosować w analizie i wizualizacji zjawisk społecznych cyfrowe narzędzia big data, data science i business intelligence. Socjologia biznesu i mediów w Akademii Leona Koźmińskiego to studia, które wyznaczają nowe trendy edukacyjne cyfrowej socjologii. Absolwenci naszego kierunku to kompetentni, kreatywni, otwarci na wyzwania profesjonaliści przygotowani do pracy w mediach, biznesie i instytucjach badawczych” – komentuje dr Krzysztof Kuźmicz, opiekun merytoryczny kierunku socjologia biznesu i mediów w ALK. Nowe przedmioty to m.in.: mediaworking, marketing internetowy i e-biznes, design thinking i service design oraz big data & data science w biznesie i mediach.Niezmienne pozostają natomiast dotychczasowe atuty programu. Studenci kierunku socjologia biznesu i mediów mają możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach tradycyjnych oraz cyfrowych, a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych. W trakcie studiów organizowane są spotkania z wybitnymi socjologami, dziennikarzami, praktykami biznesu oraz menedżerami mediów.Więcej o kierunku socjologia biznesu i mediów: Studia I stopnia: Socjologia biznesu i mediów studia licencjackieStudia II stopnia: Socjologia biznesu i mediów studia mgr

Data publikacji: 23.07.2019
ikonka kierunki studiów

Dodatkowe informacje o studiach - Warszawa