Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Mediach – etap regionalny

Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Mediach – etap regionalny



Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Zielonogórskiego został organizatorem etapu regionalnego Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Mediach, rozgrywanego w województwie lubuskim. Konkurs ten odbędzie się po raz pierwszy, a organizuje go Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego wspólnie z 15 innymi uczelniami z całego kraju. Prace można przesyłać do dnia 31 października 2014 r.

Wszyscy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy zgłoszą chęć udziału w nadchodzącym konkursie, będą rywalizować między sobą o 48 indeksów na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach, a także o cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów i staże w profesjonalnych redakcjach na terenie całego naszego kraju. Patronat nad konkursem objęły dwie panie Minister - Minister Edukacji Narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska oraz Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Lena Kolarska-Bobińska. Kalendarium Konkursu:• Zgłoszenia szkół do Konkursu przesyłane na adres mailowy właściwego dla szkoły Komitetu Okręgowego do dnia 26 września 2014 r.• Nadsyłanie prac do Komitetów Okręgowych do dnia 31 października 2014 r.• Ogłoszenie wyników pierwszego etapu – 21 listopada 2014 r.• 12 grudnia 2014 r. – drugi etap Konkursu (zawody okręgowe)• 20-21 marca 2015 r. - trzeci etap Konkursu (zawody centralne)Konkurs rozgrywać się będzie w III etapach:1. Pierwszy – to szkolny etap Konkursu, polegający na wykonaniu przez uczestników pracy na jeden z podanych poniżej tematów, a następnie przesłaniu jej w wyznaczonym wcześniej terminie do właściwego dla ucznia Komitetu Okręgowego. Prace wykonywane powinny być wyłącznie indywidualnie. Do kolejnego etapu w każdym okręgu zakwalifikowanych zostanie stu uczestników, których prace zostaną najlepiej ocenione.2. Drugi – to okręgowy etap Konkursu, który odbywać się będzie jednocześnie w 16 uczelniach na terenie całego kraju, a polegać będzie na rozwiązaniu specjalnego testu z zakresu wiedzy o mediach. Na podstawie udzielonych odpowiedzi wyłonionych zostanie dziesięciu uczestników z każdego okręgu, którzy uzyskają najlepsze wyniki z testu. Zostaną oni zakwalifikowani do etapu centralnego. 3. Trzeci – tzw. centralny etap Konkursu, który odbędzie się w Warszawie i składał się będzie z dwóch części. W pierwszej części uczestnicy będą rozwiązywali test dotyczący wiedzy o mediach. Aż 48 uczestników, którzy uzyskają najwyższe wyniki z testu, otrzyma tytuł laureata Konkursu. Wszyscy laureaci, którzy są uczniami klas maturalnych, będą mieli prawo do nagród w postaci indeksów na wyższe uczelnie zgodnie z określonymi zasadami, a także nagród rzeczowych i innych. Natomiast laureaci, którzy w roku uzyskania zwycięstwo nie są uczniami klas maturalnych, mają prawo jedynie do nagród rzeczowych i innych. 12 uczestników Konkursu, którzy uzyskają najwięcej punktów z testu, przejdzie do drugiej części etapu, czyli quizu, który odbędzie się dnia następnego przy współudziale publiczności. Zawodnicy biorący udział w quizie będą odpowiadali na pytania szczegółowe i zawalczą o miejsca premiowane wyjątkowymi nagrodami rzeczowymi.Aby przystąpić do konkursu należy napisać esej, stworzyć film, fotoreportaż lub fotokast na jeden z podanych poniżej tematów, a następnie sprawdzić swoje umiejętności i zdobytą wiedzę podczas testu na etapie okręgowym i centralnym. Do dzieła! Tematy prac na I etap Konkursu:• Dziennikarz - idol, celebryta, autorytet?• Media łączą czy dzielą pokolenia?• Obraz mojego pokolenia w mediach społecznościowych• Dziennikarz – zawód czy powołanie?• Życie społeczności lokalnej w mediachMedia w dzisiejszych państwach demokratycznych bez wątpienia stanowią IV władzę. Wszyscy zdają sobie sprawę z ich ogromnego znaczenia i odczuwają ich wpływ na życie społeczne czy kulturalne, niewiele osób zna jednak tajemnice ich funkcjonowania. Media rządzą dziś niemal wszystkim, w tym również - a może przede wszystkim - naszym życiem.Konkurs Wiedzy o Mediach to ogólnopolska inicjatywa uczelni z całej Polski i szansa dla uczniów klas maturalnych, którzy pragną zdobyć jeden z 48 indeksów na uczelnię wyższą na kierunek dziennikarski, bądź też cenne nagrody rzeczowe. Konkurs odbędzie się pod patronatem Minister Edukacji Narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej oraz Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Leny Kolarskiej-Bobińskiej, a organizatorem etapu szkolnego i okręgowego w województwie lubuskim jest Uniwersytet Zielonogórski. Głównym organizatorem Konkursu jest z kolei Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, a współorganizatorami - wyższe uczelnie z terenu całego kraju:- Katolicki Uniwersytet Lubelski- Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu- Uniwersytet Gdański- Uniwersytet Jagielloński- Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach- Uniwersytet Łódzki- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu- Uniwersytet Opolski- Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie- Uniwersytet Szczeciński- Uniwersytet Śląski- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie- Uniwersytet w Białymstoku- Uniwersytet Wrocławski- Uniwersytet Zielonogórski- Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w WarszawieNagrodą w Konkursie jest 48 indeksów na znane wyższe uczelnie oraz nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów, między innymi tablety, słuchawki oraz projektory dla szkół. Szczegółowe informacje na temat Konkursu, takie jak między innymi regulamin, zakres tematyczny, literaturę oraz harmonogram, znaleźć można na stronach internetowych: http://kwm.id.uw.edu.pl i http://www.ifp.uz.zgora.pl.

Data publikacji: 03.10.2014