Wywiad z absolwentem Uniwersytetu Cornella (Cornell University)

Ewa Urbaniec

Lokalizacja: Ithaca, Nowy Jork 14850, Stany Zjednoczone

  • Nazwa uczelni: Cornell University

  • Wydział: Hospitality Marketing

  • Pozycja uczelni w rankingu: 12 miejsce

1. Dlaczego wybrała Pani ten kierunek i Cornell University? ( Opinia rodziców/ znajomych/ przypadek itd.)

Podczas kontraktu w Egipcie, kiedy pracowałam jako Sales&Marketing Manager of Soho Square, pojawiła się możliwość uzupełnienia wiedzy z zakresu hospitality marketing w ramach studiów odbywających się częściowo online realizowanych przez Cornell Uniwersity. W międzynarodowym gronie managerów pracujących w hotelarstwie kursy oferowane przez tą uczelnię cieszą się dużym poważaniem, więc wraz z kilkoma kolegami z pracy podjęliśmy wyzwanie jednoczesnego pracowania i studiowania na CU. 

2. Jak się Pani studiowało, czy było dużo nauki, jakie przedmioty były najtrudniejsze dla Pani ?

Jedną z największych wartości oferty programowej CU jest ścisłe dostosowanie do realiów dynamicznie zmieniającego się rynku i bieżące zmienianie prezentacji, modułów szkoleniowych a także keys studies realizowanych z mentorami zgodnie z trendami rozwojowymi w każdej dziedzinie. Ma przykładzie marketingu mamy do czynienia tak ze zmianą pól tematycznych, jak i rozwijającym się z miesiąca na miesiąc marketingiem internetowym. W latach, w których ja podjęłam realizację programu CU nowością były zagadnienia omnichanell i dynamiczny rozwój aplikacji wspierających FO i sales.  

Dużym wyzwaniem podczas realizowania modułów zadaniowych z wieloma mentorami z różnych krajów było dostosowywanie się do ściśle wyznaczonych zadań i celów, przy założeniu, że zawsze trzeba analizować zadania w kategoriach multikulturowych i uniwersalnych. Tylko kilka work shopów miało w swoim opisie uwzględnienie własnych uwarunkowań -  lub  kraju, w którym się pracowało. 

3. Jak Pani ocenia kadrę akademicką uczelni, czy ma Pani swojego ulubionego wykładowcę ?

Kadra CU jest jej niewątpliwym atutem – wśród osób tam wykładających jest wielu czynnych praktyków swoich dziedzin, wielu z nich to również absolwenci CU. 
Dla mnie wartością była możliwość komunikacji i współpracy na poziomie partnerskim z mentorami  z wielu krajów, którzy doskonale odzwierciedlali ducha hospitality – tak niezbędnego w hotelarstwie o obsłudze Klienta. 

4. Czy nie żałuje Pani wyboru kierunku czy dzisiaj wybrała by Pani ten sam kierunek?

Dzisiaj po latach wybrałabym oprócz zrealizowanego wówczas marketing hospitality również inne kursy, rozszerzające wiedzę z procesów i automatyzacji, która na stałe zagościła w marketingu niezależnie od branży. 

5. Czy pracowała Pani na studiach ?

Podczas studiów pracowałam jako Sales&Marketing of Soho Square, ponad 20-obiektowego centrum gastronomiczno rekreacyjnego w Sharm EL Sheikh a następnie jako konsultant do spraw projektów strategicznych sieci Camel (hotele, centra nurkowe, bary i restauracje) w Egipcie. 



6. Czy podjęła Pani pracę zgodnie z kierunkiem studiów?

Studia na CU stanowiły uzupełnienie wiedzy, którą zdobywałam i zdobywam podczas swojej codziennej pracy. Gdy kończyłam swoje pierwsze studia magisterskie w Polsce nie było jeszcze nawet zalążka możliwości kształcenia się z zakresu hotelarstwa lub/i nowoczesnego marketingu – system raczkował wraz z nowymi wymogami rynkowymi. 

7. Co by Pani chciała robić w przyszłości. Czy ma Pani to już sprecyzowane ?

Podążanie za trendami, kreacja i realizacja wielopłaszczyznowych projektów z dużym wsparciem marketingu internetowego to niewątpliwie droga, którą podążam konsekwentnie od kilku lat. Obecnie pracuję dla spółki energetycznej z sektora Odnawialnych Źródeł Energii, gdzie moje doświadczenie w wykorzystaniu omnichanell w hotelarstwie przyczyniło się do osiągnięcia przez spółkę pozycji lidera rynku. Zawsze trzeba być otwartym na nowe możliwości i nie bać się eksperymentów, zwłaszcza w rozwijających się sektorach gospodarki i nowoczesnych produktach, których obecnie jest tak wiele na rynku. 

8. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć podczas studiowania?

Swoje studia ukończyłam blisko 10 lat temu – przy wsparciu ówczesnego pracodawcy i programowi wsparcia oferowanemu przez Ministerstwo Turystyki Egiptu również obcokrajowcom było to kilkanaście tysięcy USD. 

9. Jak wyglądała rekrutacja? Na ile trudno było się dostać na studia?:)

W przypadku programu w którym brałam udział oprócz weryfikacji dotychczasowego wykształcenia kluczem była rozmowo kwalifikacyjna oraz napisanie resume na zadany temat. 

10. Jak ocenia Pani środowisko studenckie? (towarzystwa, różnice kulturowe).

Jak już wspominałam walor między kulturowy i wypracowywanie wspólnych pomysłów oraz  praca jakościowa były dla mnie podczas studiów na CU niezwykle cenne. 

11. Opierając się na własnym doświadczeniu zawodowym i edukacyjnym, jaki jest według Pani zawód przyszłości i dlaczego?(może być więcej niż 1).

Paradoksalnie widzę przyszłość dla zawodów, które reprezentują kompetencje miękkie, przy jednoczesnym ukierunkowaniu zadaniowym na dany obszar produktowy lub tematyczny. Niezwykła specjalizacja i zawężanie dziedzin, którymi zajmują się obecni inżynierowie, programiści a także językoznawcy czy biolodzy powoduje, że aby można było wdrożyć interdyscyplinarne, dynamiczne projekty niezbędne jest spojrzenie „ponad specjalizacjami i podziałami” – kierowanie projektami i bycie ich prawdziwym spiritus movens to obecnie duże wyzwanie. 


logo youtube

Filmy - Cornell University

A Day In My Life at Cornell University

W filmiku studentka Cornell University pokazuje jak wygląda jej typowy dzień na kampusie. Zabiera nas ze sobą na swoje wykłady, na które uczęszcza studiując informatykę. Opowiada trochę o swoich profesorach będących znanymi i szanowanymi osobami w świecie nauki. Pokazuje również jak wygląda jej rozkład zajęć. Po wykładach dziewczyna uczy się wspólnie z koleżanką jedząc lunch i udaje się na spotkanie z jednym z profesorów. Następnie idzie na kolację, dzięki czemu możemy zobaczyć jak wygląda stołówka na kampusie. Na koniec dnia znów wraca do budynku uczelni, by rozwiązywać równania, których uczyła się na wcześniejszych wykładach. Zapraszamy do oglądania.


Big Questions Ep. 30: Cornell University

Film przygotowany przez Crimson Education polega na odwiedzeniu kampusu uniwersyteckiego i zadawaniu studentom Cornella pytań dotyczących uczelni. Wiele z nich przyznaje, że jej mocną stroną jest dobrze zintegrowana społeczność, pełna otwartych i ambitnych ludzi. Jako zaletę podają również malownicze krajobrazy otaczające kampus i możliwość nauki wśród natury. Twierdzą, że w zupełności wynagradzają one fakt, że uniwersytet jest odizolowany od większych miast. Sam film pozwala na podziwianie pięknych okoliczności przyrody oraz budynków znajdujących się na kampusie.


CORNELL Q&A | professors, food, weather + more!

W tym filmiku studentka Cornell University odpowiada na pytania zadane jej przez widzów na temat uczelni. Mówi o pogodzie w tym rejonie. Przyznaje, że zimą warunki atmosferyczne są trudne, lecz wiosną i latem klimat jest przyjazny. Studentka opowiada także o kierunkach na uniwersytecie, takich jak inżyniera czy architektura. Mówi również o jedzeniu na stołówce, które według studentów jest bardzo smaczne i różnorodne. Wokół kampusu znajduje się wiele miejsc w których można coś zjeść lub wypić. Studenci Cornella są różnorodni pod względem narodowości i rasy, co sprawia, że można tam poznać wielu ciekawych ludzi. Dziewczyna wypowiada się dobrze również o profesorach, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach, a wykłady z nimi są interesujące i na wysokim poziomie. Ostatnim tematem, jaki porusza jest społeczność studencka. Więcej szczegółów w filmiku.


Inne wywiady

Anna Gawlicka

Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne

Lokalizacja: 75005 Paris, France

Pozycja uczelni w rankingu: 36 miejsce

1. Dlaczego wybrała Pani ten kierunek i uczelnię? Gdy miałam 12 lat, w nagrodę za wygrany konkurs recytatorski poezji i prozy francuskiej, po raz pierwszy pojechałam do Paryża. Zabrzmi to może banalnie, ale gdy zobaczyłam studentów przekraczających mury pięknego budynku Sorbony, oczami wyobraźni ujrzałam siebie za kilka lat. Ta podróż wpłynęła na moje dalsze decyzje edukacyjne. W liceum wybrałam klasę dwujęzyczną z językiem francuskim, uczyłam się go i zdałam dwujęzyczną maturę. Na studia...

Jan Filipowicz

University College London

Lokalizacja: Gower St, Bloomsbury, London WC1E 6BT, Wielka Brytania

Pozycja uczelni w rankingu: 17 miejsce

1. Dlaczego wybrał Pan ten kierunek i uczelnię? Kierunek wybrałem ze względu na zainteresowanie tematyką międzynarodową - w szczególności krajami Afryki i Azji. Kiedy już zdecydowałem się na konkretny kierunek, porównałem programy różnych brytyjskich i amerykańskich uczelni, ich cenę i renomę. Szybko zdecydowałem, że ze względu na koszty, będę studiował na uczelni brytyjskiej (w 2012 r., kiedy aplikowałem na studia, studenci z krajów UE płacili tylko 50% wartości czesnego). Progr...

Iza

University of Oxford (Uniwersytet Oksfordzki)

Lokalizacja: Oksford OX1 2JD, Wielka Brytania

Pozycja uczelni w rankingu: 7 miejsce

1. Dlaczego wybrała Pani ten kierunek? Wybrałam Computing Science oraz inne uzupełniające kierunki z Computing oraz Business na Oxford University, nastepnie na innej uczelni System Information Management, aby ostatecznie dokształcić się w Translation. Wszystkie kierunki uznaje za istotne w obecnych czasach, gdzie mamy do czycienia z usprawnianiem procesów informatycznych i automatyzowaniem, przy jednoczesnym zachowaniu tzw. soft skills w biznesie czyli odpowiednia interpretacją potrzeb kl...

Paweł Mazur

New York University

Lokalizacja: Nowy Jork, 10003, Stany Zjednoczone

Pozycja uczelni w rankingu: 32 miejsce

1.       Dlaczego wybrał Pan ten kierunek i New York University?Ze względu na moje zainteresowanie gospodarką, polityką i społeczeństwem oraz, niestety, niezbyt ścisły umysł, wybór studiów prawniczych był dla mnie dość naturalny. Po zakończeniu studiów na Uniwersytecie Warszawskim chciałem kontynuować naukę w Stanach Zjednoczonych, ze względu na jakość tamtejszych uniwersytetów oraz wpływ prawa amerykańskiego na prawo handlowe, którym zajmuję się naukowo i zawodowo. N...