Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Studenci PR-u w WSE pracują dla TEDxKraków

Studenci PR-u w WSE pracują dla TEDxKraków



TEDxKraków jest organizacją non-profit, która przygotowuje lokalną edycję konferencji TED (Technology, Entertainment, Desing) oraz przedsięwzięcia mające za zadanie promowanie hasła „Ideas worth spreading!”. Program studiów o nazwie „Nowy PR” szczególny nacisk kładzie na zdobywanie specjalistycznej wiedzy. Wprowadzono więc rozbudowany blok warsztatowy i treningowy, który stanowi ponad 50 % wszystkich zajęć. Każdego roku słuchacze tego kierunku na podstawie briefu przygotowują strategię działań PR dla realnego klienta w ramach dokładnie określonego budżetu.

Ponieważ niektórych rzeczy nie można nauczyć się z książek – tylko praktycznie, nie oczekujemy, że po zakończeniu naszych studiów słuchacze powtórzą z pamięci mnóstwo nieprzydatnej teorii. Chcemy za to, żeby znając metody i techniki, wedle których powinna być budowana strategia PR, realizowali najbardziej szalone projekty z zakresu PR – mówi opiekun merytoryczny kierunku, Łukasz Majewski.

Pracując dla TEDxKraków studenci przeszli przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR dla klienta od narzędzi analitycznych, przez tworzenie strategii, taktyki, budżetowanie, aż po prezentację przed klientem – dodaje Łukasz Majewski. Pozytywne opinie o studiach podzielają również słuchacze kierunku.

Perspektywa szerzenia idei TEDxKraków w ramach zajęć była wspaniałym wyzwaniem. Nasza kampania PR-owa miała rzeczywiście zostać wykorzystana przez zespół TEDxKraków, więc czuliśmy się potrzebni i zaangażowaliśmy się w pracę nad wizerunkiem naszego klienta jak w żadne inne ćwiczenie. Pracowaliśmy na realnych problemach (zagadnieniach), więc i rozwiązania musiały być realne. W miarę poznawania organizacji utożsamiłam się z jej wolontariuszami do tego stopnia, że dołączyłam do zespołu. Jestem zadowolona, gdyż bardzo dużo się nauczyłam i poznałam ludzi, którzy każdego dnia inspirują mnie do działania – wspomina słuchaczka 10 edycji kierunku „Nowy Public Relations”, Agnieszka Łakota-Kot.

Podstawowym celem działań PR, znajdującym się w briefie, nad którym pracowali studenci WSE, było zwiększanie świadomości marki TEDxKraków jako bardzo istotnego spotkania w regionie, gdzie można zarówno usłyszeć ciekawe, kreatywne i wartościowe pomysły, jak również poznać interesujących ludzi. Zakończeniem kilkumiesięcznych prac wirtualnej agencji „Proszę bardzo” była prezentacja autorskiej propozycji działań przed przedstawicielami organizacji TEDxKraków. – Jesteśmy zachwyceni energią osób i liczbą pomysłów wygenerowanych przez grupę kierunku „Nowy PR”. Będąc w środku organizacji zapomina się często o pewnych elementach, które dla nas samych wydają się być oczywiste. Podsumowanie naszych działań i obiektywne spojrzenie na całość organizacji to klucz to dalszej pracy i rozwoju. Największą wartością naszej współpracy jest jednak samo zaangażowanie ludzi w projekt i to, że widzieli sens tego, co robią. Bardzo się cieszymy, że dwie słuchaczki: Agnieszka i Justyna postanowiły dołączyć do zespołu TEDxKraków i wspomóc nas w rozpowszechnianiu ciekawych idei. Z ich pomocą i garścią niezwykłych pomysłów będziemy dążyć do realizacji założonych celów – mówi kurator TEDxKraków, Ewa Spohn.

Szczegółowe informacje na temat kierunku „Nowy Public Relations”: Program dwusemestralnych studiów „Nowy Public Relations” obejmuje ponad 180 godzin zajęć dydaktycznych (tj. warsztatów i wykładów). Składa się z pięciu bloków tematycznych: Wprowadzenie do świata PR; PR w praktyce; PR od kuchni; Dziedziny PR oraz PR w erze social i mobile media. Ciekawym uzupełnieniem wykładów są ćwiczenia i warsztaty, które pozwalają studentom na szybką weryfikację wiedzy teoretycznej z jej praktycznym zastosowaniem. Krajowi i międzynarodowi eksperci w dziedzinie PR, o wieloletnim doświadczeniu zawodowym i szkoleniowym, prowadzą zajęcia z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania, takich jak między innymi: dyskusje, gry symulacyjne, studia przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe, przygotowywanie i przedstawianie prezentacji na zadany temat oraz wykłady interaktywne. Niemal każde zajęcia wspierane są licznymi materiałami audio-video. Rekrutacja na studia podyplomowe na kierunku „Nowy Public Relations” trwać będzie do końca września 2013 roku.

Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej WSE Kraków.


Data publikacji: 17.09.2013