Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Pozycjonowanie stron internetowych w Google ‒ poradnik dla początkujących

Pozycjonowanie stron internetowych w Google ‒ poradnik dla początkujących



Co zrobić, by dotrzeć do szerokiego grona klientów i pomnożyć zyski? Jak zadbać o rozwój biznesu? Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy? Jednym z najistotniejszych działań jest poprawa widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli pozycjonowanie. Dziś skupimy się właśnie na pozycjonowaniu. Na czym polega i dlaczego jest takie ważne? Zachęcamy do lektury!

Czym jest pozycjonowanie? 

Na początek kilka słów na temat pozycjonowania. Jak już wspomnieliśmy powyżej, pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności strony www w organicznych, czyli bezpłatnych, wynikach wyszukiwania. Prowadząc działania z tego zakresu, koncentrujemy się na tym, by wyprzedzić konkurencję i uzyskać miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, najlepiej w TOP3, w szczególności w TOP1. 

Działania z zakresu pozycjonowania to między innymi: 

  • budowa profilu linków 
  • przygotowanie unikalnych treści 
  • optymalizacja techniczna strony. 

Jakie działania obejmuje pozycjonowanie? 


Jakie działanie obejmuje pozycjonowanie? Jakie czynności i zmiany na stronie musimy wdrożyć, by nasza witryna zdobywała coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce? Lista czynników rankingowych jest długa, omówimy kilka  najistotniejszych. 

  • UX i UI ‒ UX, czyli User Experience i UI, czyli User Interface, to w dzisiejszych czasach podstawa. Co kryje się za wymienionymi pojęciami?
  • UX to wrażenia, jakich doświadcza użytkownik korzystający z naszego produktu. Wśród najistotniejszy elementów UX znajdują się intuicyjna ścieżka zakupowa oraz przemyślana struktura witryny. UI, czyli User Interface, to między innymi kolorystyka, rozmieszczenie tekstów, dobór fontów, elementy graficzne. 

  • Optymalizacja kodu strony ‒ bardzo ważna jest optymalizacja kodu HTML strony. Kod HTML umożliwia wdrażanie na stronie tekstów, grafik, linków, wideo i innych elementów. Aby roboty indeksujące bez problemu rozumiały treści zawarte na www, z kodu należy usunąć zbędne znaki, wydzielić style i skrypty do osobnych plików i przeprowadzić inne działania. 
  • Profil linków ‒ kolejne czynniki ważne pod kątem pozycjonowania to profil linków zewnętrznych i wewnętrznych. Linki zewnętrzne to nic innego, jak odnośniki prowadzące do naszej strony ze źródeł zewnętrznych (najlepiej, aby były to linki z witryn zbliżonych tematycznie do specyfiki naszego biznesu). Takie odnośniki będą sygnałem dla robotów, że nasza witryna jest godna zaufania.
  • Linki wewnętrzne, czyli linki na naszej stronie www, ułatwiają użytkownikom poruszanie się w obrębie witryny, a robotom Google indeksację.  

  • Optymalizacja techniczna ‒ na optymalizację techniczną składają się: 
    • optymalizacja prędkości ładowania
    • optymalizacja metadanych
    • przygotowanie przyjaznych dla użytkownika adresów url 
    • wdrożenie certyfikatu SSL 
    • przygotowanie responsywnej wersji strony.
  • Unikalny content ‒ content is king i każdy właściciel witryny internetowej powinien o tym pamiętać. Unikalne teksty, opisy kategorii, usług, produktów, a także artykuły blogowe, sekcja FAQ to istotne czynniki rankingowe. Wysokiej jakość treści są ważne także dla użytkowników, którzy szukają informacji na różne tematy. 
  • Jak działa wyszukiwarka Google? 

    Zajmujemy się dziś tematem zwiększania widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google. Warto więc, choć w kilku zdaniach, napisać, jak działa wspomniana wyszukiwarka. 

    Użytkownicy wpisują w okno wyszukiwania różnego typu frazy, zapytania, nazwy usług i produktów. Roboty Google w ułamku sekundy analizują zaindeksowane strony internetowe i wyświetlają wyniki. Podstrony nie zajmują przypadkowych pozycji. Na najwyższych miejscach, czyli w TOP 10, znajdują się witryny uznawane za najbardziej wartościowe dla użytkownika. To właśnie te strony cieszą się największym zaufaniem, popularnością, konwersją. 

    Ile trwa pozycjonowanie? 


    Pozycjonowanie to długotrwały proces. Wysokich pozycji nie uzyskamy w przeciągu tygodnia czy miesiąca. Działania muszą być rozłożone w czasie i wdrażane regularnie. 

    Potrzebny jest także czas na indeksację zmian. Na czym polega indeksacja? Indeksacja to proces polegający na dodawaniu stron www do obszernej bazy danych ‒ indeksu Google. Roboty Google odwiedzają witryny internetowe, zbierają informacje o treściach, wprowadzonych zmianach, grafikach i zapisują je w indeksie. Witryny znajdujące się w indeksie są widoczne w wyszukiwarce Google. 

    W przybliżeniu musimy liczyć się z tym, że na pierwsze wyniki będziemy musieli poczekać około 4-5 miesięcy, na satysfakcjonujące od 12 do 14 miesięcy.

    Czy warto pozycjonować stronę internetową? 

    Wiele osób zastanawia się, czy warto pozycjonować stronę internetową. Oczywiście, że tak. W dzisiejszych czasach to konieczność. Strony internetowe, które nie znajdują się w TOP 10, są niewidzialne dla użytkowników. Potencjalni klienci koncentrują się wyłącznie na stronach z pierwszej strony wyszukiwarki i to właśnie te domeny odnotowują najwyższy współczynnik konwersji.

    Co więcej, strony z TOP 10 cieszą się większym autorytetem i większym zaufaniem wśród użytkowników, co przekłada się na zyski.  Firmy zajmujące wysokie pozycje w wyszukiwarce są bardziej rozpoznawalne, przypisywane jest im także miano eksperta w branży. Wysokie pozycje w wyszukiwarce to także przewaga nad konkurencją. 

    Pozycjonowanie z 1stplace - postaw na rozwój biznesu 

    Nie wiesz, jak ruszyć z pozycjonowaniem swojej strony internetowej? W 1stplace zapewniamy fachową pomoc. Od ponad 10 lat zajmujemy się zwiększaniem widoczności stron internetowych i sklepów e-commerce o różnej specyfice działania. Zakres naszych usług obejmuje także projektowanie i budowę sklepów internetowych oraz kampanie Google & FB Ads.

    Postaw na rozwój swojego biznesu, postaw na 1stplace - pozycjonowanie seo https://1stplace.pl/pozycjonowanie/


    Data publikacji: 08.06.2022