Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

O czym trzeba pamiętać, wybierając pozycjonowanie stron internetowych?

O czym trzeba pamiętać, wybierając pozycjonowanie stron internetowych?



Pozycjonowanie lokalne, realizowane na terenie Szczecina, wiąże się z wieloma zaletami. Gwarantuje szybkie dotarcie do grupy docelowej, co jest warunkowane bliskością placówki stacjonarnej i co wpływa na szybką konwersję, a także stosunkowo tanią promocję w miejscowych serwisach internetowych. By jednak optymalizacja lokalna była skuteczna, należy uwzględnić kilka podstawowych działań.

 

Pozycjonowanie witryny w Szczecinie – co na początek?

 

W pierwszej kolejności niezbędne jest przeprowadzenie audytu strony WWW. Dzięki niemu można sprawdzić, czy witryna:

  • sprawnie się wczytuje i prawidłowo wyświetla na wszystkich urządzeniach, w tym mobilnych,
  • zawiera wartościowe treści i linkowanie,
  • jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych.

Audyt SEO pozwala na wyeliminowanie wszelkich błędów, które negatywnie wpływają na pozycję witryny w przeglądarce i możliwość osiągnięcia konwersji. Przyczynia się on do opracowania kompleksowej strategii optymalizacyjnej, w tym pod kątem wykorzystania wszelkich przewag strony WWW firmy.

Istotne jest również stworzenie podstaw do prawidłowego doboru słów kluczowych. Kwestia ta ma zasadnicze znaczenie, tak by np. witryna salonu fryzjerskiego opierała się na najczęściej wyszukiwanych hasłach – według Planera słów kluczowych Google są nimi „fryzjer Szczecin”, „fryzjer męski Szczecin” czy „fryzjerzy Szczecin”. Dzięki temu pozycjonowanie stron internetowych będzie przebiegało skutecznie i sprawnie.

 

Pozycjonowanie lokalne on-site

 

Dotyczy ono działań, jakie są podejmowane w ramach witryny. Kierując przekaz do miejscowego targetu, należy uwzględnić:

  • zastosowanie na wszystkich podstronach, w tym szczególnie w zakładce „O nas”, fraz zawierających nazwę Szczecin,
  • optymalizację znaczników meta, w tym tytułu i opisu strony,
  • umieszczenie danych firmy, w tym kontaktowych.

Ważne jest również dodanie Mapy Google i zastosowanie na niej znacznika z lokalizacją firmy. Dzięki niemu klienci będą mogli szybko zorientować się, gdzie znajduje się placówka stacjonarna, i wyznaczyć optymalną trasę.

 

Optymalizacja lokalna off-site

 

Integralną częścią pozycjonowania SEO są działania, jakie podejmuje się poza witryną. W tym zakresie kluczowe znaczenie ma pozyskiwanie linków, które są umieszczane na innych stronach i które bezpośrednio odsyłają użytkowników do własnego serwisu.

Szczególnie wartościowe linkowanie, biorąc pod uwagę pozycjonowanie Szczecin, dotyczy:

  • lokalnych portali informacyjnych 
  • serwisów administracji publicznej 
  • stron tematycznych

Warto ponadto dodać firmę do miejscowego katalogu internetowego, zawierającego odesłanie na stronę WWW. Istotne znaczenie ma również udzielanie się na lokalnych serwisach, gdzie można promować markę poprzez publikowanie wartościowych, eksperckich artykułów.

Decydując się na pozycjonowanie Szczecin, należy uwzględnić potrzebę przeprowadzenia audytu SEO, a także optymalizacji on-site i off-site. Dzięki temu stworzone zostaną dogodne warunki do wypromowania witryny na terenie miasta i osiągnięcia celów marketingo


Data publikacji: 21.02.2022