Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Akademia Dziedzictwa 2013

Akademia Dziedzictwa 2013



Do końca września trwa nabór do Akademii Dziedzictwa – studiów podyplomowych, organizowanych przez Międzynarodowe Centrum Kultury we współpracy z Małopolską Szkołą Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

W programie najbliższej edycji znajdą się zajęcia z zakresu zarządzania kulturą, ochrony dziedzictwa oraz prawa i administracji, prowadzone przez wybitnych specjalistów, dyrektorów, kuratorów i konserwatorów zespołów zabytkowych i kolekcji muzealnych. Wśród kadry naukowej znajdą się m.in. prof. Andrzej Rottermund – dyrektor Zamku Królewskiego w Warszawie, prof. Bogusław Szmygin – prezes PKN ICOMOS, Paweł Jaskanis – dyrektor Muzeum Pałacu w Wilanowie, prof. Jerzy Hausner, prof. Piotr Krasny.Uczestnicząc w wykładach i seminariach obejmujących zagadnienia ekonomiczne, prawne i społeczne, które tworzą podstawy nowoczesnej filozofii ochrony dziedzictwa, słuchacze przechodzą szkolenie w zakresie nowoczesnych metod ochrony dziedzictwa kulturowego i zarządzania jego zasobami. Uzupełnieniem i dużym atutem programu są warsztaty terenowe przy obiektach zabytkowych, tygodniowy obóz naukowy i końcowy objazd studyjny (koszt jest wliczony w opłatę za studia!). Dla każdego studenta jest to swego rodzaju sprawdzian i możliwość skonfrontowania wiedzy teoretycznej zdobytej podczas studiów z realiami. Adresatami studiów są pracownicy administracji publicznej, służby ochrony zabytków, nauczyciele, muzealnicy i pracownicy placówek kulturalnych, oraz organizatorzy turystyki kulturowej. We wrześniu 2013 r. Akademia Dziedzictwa zainauguruje kolejną edycję spotkań adresowanych do szerokiej publiczności. Wykłady Otwarte Akademii Dziedzictwa są niepowtarzalną okazją do poznania ciekawych osobistości świata dziedzictwa i kultury. Już teraz mamy przyjemność zaprosić na wykład Samuela Gallachera, reprezentującego IMT Institute for Advanced Studies w Lukce oraz ICOM Europe (24 września, godz. 18.00) oraz Jette Sandahl, dyrektor Museum of Copenhagen (29 października, godz. 18.00). Program:Zajęcia zostaną zorganizowane w ramach następujących bloków tematycznych:- teoria dziedzictwa kulturowego,- prawne i finansowe aspekty ochrony dziedzictwa,- historia kultury i sztuki – centra i prowincje artystyczne,- przemysły kultury i formy udostępniania dziedzictwa,- marketing, promocja i komunikacja,- samorząd terytorialny, planowanie przestrzenne i prawne uwarunkowania ochrony zabytków.Założenia programowe znajdziemy pod adresem: www.mck.krakow.pl/images/upload/Dziedzictwo/Akademia%20Dziedzictwa/AKADEMIA_DZIEDZICTWA_VIII_zalozenia_programowe_nowe.pdf Organizacja studiów:Program VIII edycji studiów podyplomowych Akademia Dziedzictwa 2013–2014 zostanie zrealizowany w trakcie dwóch semestrów akademickich i obejmować będzie spotkania weekendowe, składające się z wykładów, ćwiczeń i seminariów dyplomowych. Ponadto, w trakcie trwania pierwszego semestru odbędą się warsztaty terenowe z zakresu zarządzania instytucjami kultury, a po zakończeniu drugiego semestru warsztaty terenowe z zakresu zarządzania dziedzictwem kulturowym. Studia zakończone będą obroną pracy dyplomowej.Warunki przyjęcia:Ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.Warunki finansowe i organizacyjne:Koszt jednego semestru studiów wynosi 1700,00 zł.Planowana liczba uczestników: 30 osób.Zgłoszenia:Zgłoszenie powinno zawierać: podanie, wypełniony formularz zgłoszeniowy (do pobrania na stronie: http://www.mck.krakow.pl/page/vii-edycja), życiorys, kserokopię dowodu osobistego (oryginał do wglądu), kopię (odpis) dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz 3 zdjęcia. Zainteresowani zostaną pisemnie powiadomieni o terminie rozpoczęcia zajęć i ich szczegółowym harmonogramie. Studia podyplomowe Akademia Dziedzictwa dofinansowane zostały ze środków Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.Więcej informacji: http://www.mck.krakow.pl/page/akademia-dziedzictwa Zgłoszenia należy przesyłać na adres:Międzynarodowe Centrum KulturyRynek Główny 25, 31-008 Krakówtel. 12 4242800, 12 4242848 e-mail: sekretariat@mck.krakow.pl

Data publikacji: 06.09.2013