Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Pozycjonowanie stron internetowych – czym jest?

Pozycjonowanie stron internetowych – czym jest?



Pozycjonowanie stron internetowych profesjonalnie to niezwykle złożone zadanie, które można podzielić na dziesiątki etapów, a które ma przynieść wysoką pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Spróbujmy podejść do kwestii pozycjonowania w nowy, oryginalny sposób.

 

Podstawy pozycjonowania stron internetowych

 

Nie rościmy sobie tym artykułem pretensji do wyczerpania tak złożonego tematu, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych - po więcej szczegółów zawsze można zajrzeć do najlepszych: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych. Postaramy się jedynie ująć znaną specjalistom od pozycjonowania wiedzę syntetycznie i może w nieco niekonwencjonalny sposób.

Dobrze wypozycjonowana strona to taka, która na interesujące nas zapytania pojawia się jako jedna z pierwszych a Page rank. To tzw. kwestia widoczności, która gra kluczową rolę w każdym marketingu. Pozycjonowanie tak naprawdę zaczyna się już od wyboru nazwy domeny i konfiguracji plików na serwerze, potem polega na optymalizacji witryny i jej treści, następnie możemy dołączać nowe funkcjonalności, integracje, itd. Dla każdej z tych faz istnieją przepisy, które układają się w przejrzystą wiedzę możliwą do opanowania.

Chociaż pełna checklista dla profesjonalnego wypozycjonowania strony internetowej musiałaby zawierać setki pozycji, to na początek można zapamiętać następujące reguły:

  • twórzmy na naszych stronach wartościowe, chętnie czytane treści, które odpowiadają na zapotrzebowanie i są odpowiednio skonstruowane.
  • zadbajmy o to, aby do naszej strony prowadziło możliwie wiele linków z innych miejsc w Internecie (świętym Graalem pozycjonerów jest pozyskanie choćby jednego linku ze strony z rządowym rozszerzeniem .gov, co oczywiście zwykle nie jest możliwe).
  • utwórzmy przejrzystą dla robotów Google i użytkowników architekturę treści, wytnijmy niepotrzebny, śmieciowy kod, rozmieśćmy elementy strony zgodnie z zasadami sztuki layoutu - to elementy optymalizacji.

Takich elementów dających w efekcie widoczną i często odwiedzaną witrynę - są setki.

 

Po co pozycjonować strony internetowe?

 

Pozycjonowanie wykonuje się w jakimś celu. Jakaś firma chce sprzedać produkt, ktoś inny chce ogłosić swoje przemyślenia na blogu, jeszcze inna osoba pragnie przeprowadzić zbiórkę pieniędzy, itd. Widzimy więc, że warunkiem wstępnym dla fortunności tych działań jest uzyskanie dobrej widoczności w Internecie. Możemy mieć najlepsze produkty i usługi, lecz cóż z tego, jeśli nie są one widoczne dla szerokiej publiczności? Temu właśnie służy pozycjonowanie - to ujawnianie naszego przekazu, naszego towaru, naszych usług i informacji tak, aby stały się dostępne i łatwo odnajdywalne w sieci.

 

Istota pozycjonowania w Internecie

 

Znany mechanizm wygląda następująco: istnieje użytkownik Internetu, który szuka pewnego miejsca w sieci, a tak się składa, że my stworzyliśmy takie miejsce - teraz sztuka pozycjonerska polega na podaniu poszukującemu użytkownikowi naszej strony, na której znajdzie to, czego szuka, możliwie łatwo i naturalnie. Tzn. Internauta po wpisaniu hasła w wyszukiwarce (np. “pozycjonowanie stron internetowych”) powinien natychmiast zobaczyć naszą stronę w wynikach wyszukiwania i wejść z nią w interakcję. Doprowadzenie do tego pożądanego stanu może trwać miesiącami, pochłonąć pewne środki finansowe i angażować wielu specjalistów.


Data publikacji: 21.07.2022