Środowiskowe Podyplomowe Studium Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej stwarza możliwości zdobycia podstaw zawodu dziennikarskiego i Public Relations – absolwentom szkół wyższych, którzy pragną współpracować z mediami (nie tylko w ramach tematyki odpowiadającej swojemu głównemu profilowi wykształcenia). Studia adresowane są więc zwłaszcza do przyszłych redaktorów i autorów, jak i pracowników PR oraz reklamy. Mają one charakter praktyczno- warsztatowy z elementami wiedzy teoretyczno- historycznej o mediach. Wykładowe przedmioty to mi. in. Media w świecie, polski rynek mediów, opinia publiczna, podstawy reklamy i Public Relations, stylistyka i kultura języka, retoryka dziennikarska, multimedia zajęcia warsztatowe w radiu i telewizji. Ponadto w programie umieszcza się zajęcia specjalistyczne(profile). Proponuje się do wyboru następujące profile: a/kulturalny, b/ekonomiczny, c/sportu oraz promocji i rekreacji i turystyki.
Program studiów
Warsztat prasowy 30 godz. Komunikowanie masowe 14 godz. Gatunki dziennikarskie 14 godz. Polski rynek mediów 14 godz. Opinia publiczna 14 godz. Stylistyka i kultura języka 14 godz. Multimedia we współczesnych sieciach komputerowych i komputer w pracy dziennikarza 15 godz. Warsztat radiowy 15 godz. Warsztat telewizyjny 20 godz.
Zasady etyki dziennikarskiej i prawo prasowe 10 godz. Media w świecie 14 godz. Podstawy reklamy 14 godz. Public Relations 14 godz. Retoryka dziennikarska 14 godz. Profil specjalizacji jw. 30 godz.
Kwalifikacje uzyskane przez słuchacza
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych; ukończenie studiów daje podst. przygotowanie do pracy w zawodzie dziennikarza, jak i pracownika PR.
Więcej informacji>>>