Wydziały/Kierunki | I stopnia | Jednolite | II stopnia | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
licencjackie | inżynierskie | magisterskie | magisterskie | |||||||||
S | Online | NSN | S | Online | NSN | S | Online | NSN | S | Online | NSN | |
Chemia kosmetyczna |
||||||||||||
Chemia ogólna |
||||||||||||
Chemia żywności |
||||||||||||
Dietetyka Zobacz więcej |
||||||||||||
Inżynieria ochrony zdrowia i promocja |
||||||||||||
Kosmetologia Zobacz więcej |
||||||||||||
Pielęgniarstwo |
||||||||||||
Technologia kosmetyku |
||||||||||||
Zdrowie publiczne |
||||||||||||
Polska to szósty rynek kosmetyków w Europie. Wyprzedają nas tylko kraje o dobrze rozwiniętej gospodarce w ogóle jak: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy. Według danych GUS polski rynek kosmetyków wart był w 2012 roku 3,4 mld euro, a już w 2013 r. rynek kosmetyczny zanotował wzrost o 2 proc osiągając wartość ok. 20 mld. Prognozuje się, że do końca 2016 wartość ta będzie znacznie wyższa i przy wzroście 15 proc. rynek kosmetyczny osiągnie 23 mld. zł. Ponadto wzrasta sprzedaż polskich kosmetyków za granicą i to nie tylko w Unii Europejskiej, ale znacznie dalej do krajów arabskich, USA czy też Azji. Największymi odbiorcami wyprodukowanych w Polsce kosmetyków są Rosja (15,3 proc.), Wielka Brytania (12,1 proc.) i Niemcy (11,9 proc.);
CEL KSZTAŁCENIA
Podstawowym celem kształcenia na kierunku chemia kosmetyczna jest wykształcenie wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy dzięki szerokiej wiedzy chemicznej, technologicznej oraz podstawowej wiedzy farmaceutycznej będą konkurencyjną, a co ważne specjalistyczną i poszukiwaną kadrą inżynierską na europejskim rynku pracy.
Program kształcenia kładzie nacisk na uzyskanie przez absolwenta wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie procesu wytwarzania produktów kosmetycznych oraz ich oddziaływania na człowieka i środowiska. Proces kształcenia na tym kierunku zapewnia absolwentowi zdobycie wiedzy o składzie, zastosowaniach, produkcji, badaniach i ocenie jakości specyficznej grupy produktów, do której należą kosmetyki. Studenci mają możliwość poznania wszystkich aspektów współczesnych technologii i produkcji wyrobów kosmetycznych. Do ich kompetencji należeć będzie efektywne zarządzanie poszczególnymi etapami procesu produkcji.
Posiadanie niniejszych kwalifikacji pozwala absolwentowi uczestniczyć w projektowaniu tych procesów, których podstawę stanowi ugruntowana wiedza z nauk ścisłych w tym: prawa chemicznego, nazewnictwa chemicznego, związków chemicznych, mechanizmów reakcji związków organicznych i grup funkcyjnych, a dalej technologii i inżynierii chemicznej, modelowania i projektowania procesów technologicznych oraz materiałoznawstwa chemicznego.
Ugruntowana podczas procesu kształcenia wiedza, w tym znajomość regulacji prawnych, dotycząca norm i wymagań funkcjonowania laboratoriów chemicznych oraz pojęć z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, a dalej rozumienie istoty eksperymentu w procesach chemicznych i wykształcenie umiejętności samodzielnego przygotowania produktu kosmetycznego pozwala na swobodne poruszanie się w najnowszych trendach rynku kosmetycznego przy jednoczesnym rozumieniu zjawisk ekonomicznych, wzajemnych powiazań między nimi i zależności. Zapoznanie studenta z wieloma zależnościami funkcjonującymi w obszarze przemysłu kosmetycznego pozwala mu dokonać poprawnej oceny ekonomicznych podejmowanych działań przy produkcji, a dalej wprowadzaniu gotowych produktów kosmetycznych na rynek.
Podczas procesu kształcenia na kierunku chemia kosmetyczna zwraca się uwagę na aspekty działań inżynierskich w taki sposób, by absolwent mógł wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do szczegółowego opisu i praktycznego analizowania jednostkowych procesów chemicznych.
Interdyscyplinarne założenia programowe umożliwiają ponadto studentowi nabycie już w trakcie studiów umiejętności przygotowania dobrze udokumentowanych opracowań, procedur oraz pełnego dossier produktu kosmetycznego oraz udział w pracach laboratoryjnych B+R, czy też aktywne wsparcie zespołu projektowego.
Dzięki podejmowanej problematyce z zakresu różnych dyscyplin naukowych student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla przemysłu kosmetycznego.
Celem studiów jest także nabycie przez studenta umiejętności posługiwania się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym językiem obcym potrzebnym do wykonywania zawodu.
PERSPEKTYWY I UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENTA
Absolwent potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiada umiejętność komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnego posługiwania się dostępnymi środkami informacji aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej oraz organizowania i kierowania niewielkimi zespołami. Potrafi samodzielnie podjąć i prowadzić działalność gospodarczą, wykazując się znajomością prawa i umiejętnością jego stosowania w praktyce. W zakresie kontynuacji studiów absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów II stopnia oraz do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności.
Program kształcenia daję absolwentowi wielokierunkową wiedzę na temat różnych ścieżek rozwoju oraz możliwości uczestnictwa w aktywności naukowej i zawodowej, w tym możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie:
Po zakończeniu studiów absolwent potrafi:
02-366 Warszawa
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 nr 18
+48 22 562 35 00