Program. Nowy program studiów polonistycznych skierowany jest do młodych humanistów, zainteresowanych tradycją polskiej kultury, nowymi narzędziami komunikacji społecznej oraz współczesnymi mediami.
Umiejętności. Studia polonistyczne w ramach programu „Media – Język – Kultura” po pierwsze stawiają na dobre wykształcenie kompetentnych użytkowników kultury, potrafiących zrozumieć jej zjawiska, a po drugie – na praktyczne przygotowanie przyszłych absolwentów do pracy w zawodach związanych z mediami, komunikacją społeczną i propagowaniem kultury.
Zawody. Absolwent nowych studiów polonistycznych będzie mógł znaleźć pracę w redakcjach gazet, w zespołach przygotowujących portale internetowe, w mediach elektronicznych, w samorządowych instytucjach kulturalnych (ośrodki kultury, biblioteki), w reklamie i Public Relations. Będzie też mógł kontynuować studia drugiego stopnia na większości kierunków humanistycznych polskich i europejskich uczelni.
Program nowej polonistyki opiera się na trzech modułach: MEDIA, JĘZYK i KULTURA.
Język. Moduł językowy poświęcony jest kształceniu kompetencji komunikacyjnych, poszerzaniu wiedzy o stylach i gatunkach języka oraz sposobom skutecznego docierania do odbiorcy. Pozwala też zyskać wiedzę potrzebną np. do nauczania języka polskiego obcokrajowców.
Kultura. Moduł kulturowy obejmuje przedmioty z zakresu wiedzy o polskiej i europejskiej literaturze, muzyce i sztuce. Przedstawia zarówno historię tych dziedzin, jak i najnowsze zjawiska i tendencje w kulturze współczesnej i popularnej.
Media. Moduł medialny zbudowany jest z przedmiotów z zakresu dziennikarstwa i wiedzy o mediach. Zajęcia warsztatowe nakierowane są na kształcenie umiejętności zdobywania informacji, tworzenia tekstów dziennikarskich oraz redagowania zawartości mediów (tradycyjnych i elektronicznych).
Wszystkie moduły programu są powiązane z licznymi zajęciami praktycznymi, przygotowującymi bezpośrednio do wykonywania różnych humanistycznych zawodów.