Automatyka i Robotyka
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji

Zasady rekrutacji

W rekrutacji letniej na rok akademicki 2011/2012 o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz zdana matura.

Przy przyjęciu kandydata na studia bierze się pod uwagę uzyskanie na świadectwie dojrzałości:

  • w przypadku osób zdających "nową maturę" do 2006 roku włącznie min. 30% pkt na poziomie podstawowym lub 20% pkt na poziomie rozszerzonym
  • w przypadku osób zdających egzamin maturalny na nowych zasadach od 2007 roku min. 30% pkt na poziomie podstawowym lub rozszerzonym z następujących przedmiotów:
    - Wiedza o społeczeństwie lub Historia lub Matematyka lub Geografia dla kandydatów na kierunek "Zarządzanie"
    - Matematyka lub Fizyka i Astronomia lub Chemia lub Informatyka dla kandydatów na kierunek "Zarządzanie i Inżynieria Produkcji"
    - Matematyka lub Fizyka i Astronomia lub Informatyka dla kandydatów na kierunek "Informatyka"

    W trakcie postępowania rekrutacyjnego kandydat składa pisemną deklarację dotyczącą poziomu zaawansowania języka obcego.

    O wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat zostaje powiadomiony listownie.
  •  

    Wymagane dokumenty

    Wybierając się do Biura Rekrutacji zabierz ze sobą:

    - świadectwo dojrzałości oraz świadectwo ukończenia szkoły średniej (dot. nowej matury)
    - 3 kolorowe zdjęcia – format jak do dowodu osobistego
    - kwestionariusz – wypełnisz go w Biurze Rekrutacji
    - kserokopia dowodu osobistego
    - kserokopia książeczki wojskowej (mężczyźni) – strona ze zdjęciem i nazwą przynależnego WKU

    Zachęcamy do skorzystania z systemu rekrutacji on-line.

     

    Opis kierunku

    Podstawowym warunkiem sukcesu w biznesie jest znajomość mechanizmów rządzących zachowaniem rynku i klientów. Program studiów umożliwia studentom zdobycie praktycznej i wszechstronnej wiedzy z zakresu zarządzania i marketingu. Absolwenci kierunku posiadają umiejętności analizy i badania rynku, budowania strategii firmy oraz przełożenia strategii na konkretne działania operacyjne przedsiębiorstw. Potrafią także sprawnie poruszać się w obszarach Human Resources i finansów (program nauczania uwzględnia wykorzystanie Międzynarodowych Standardów Rachunkowości).

     

    Program studiów

    Studia na kierunku Zarządzanie dają szeroką wiedzę ogólną z takich dziedzin jak: ekonomia, prawo, zarządzanie, marketing i inne niezbędne w pracy menedżera. w trakcie III semestru wybiera się specjalność studiów. Od tego momentu w programie studiów pojawiają się przede wszystkim przedmioty specjalizacyjne. Studenci rozwijają także swoje zainteresowania uczęszczając na przedmioty fakultatywne, które sami wybierają. Po IV semestrze odbywa się sześciotygodniowa praktyka zawodowa w wybranych firmach.

    Studenci nabywają ponadto umiejętność posługiwania się biznesowym językiem angielskim, a także mają szansę uzyskania międzynarodowych certyfikatów językowych.

     

    Nasze atuty

  • Bardzo ciekawe i dopasowane do potrzeb rynku pracy specjalności.
  • Nowoczesny, nie przeładowany program studiów.
  • Praktyczne ukierunkowanie wszystkich przedmiotów.
  • Znaczna część programu studiów biznesowych realizowana jest od II semestru w 20-osobowych specjalistycznych laboratoriach.
  • Studenci nabywają umiejętność posługiwania się biznesowym językiem angielskim.
  •  

    Mocne strony kierunku

  • Korzystanie z wiedzy doświadczonej kadry dydaktycznej.
  • Połączenie wiedzy z praktyką poprzez udział w projektach i praktykach.
  • Absolwenci nabywają umiejętność posługiwania się biznesowym językiem angielskim.
  • Poszerzanie swojej wiedzy poprzez udział w Studenckim Marketingowym Kole Naukowym AIDA.
  •  

    Perspektywy zatrudnienia

    Absolwenci WSKiZ mogą pracować na takich stanowiskach jak: product/brand manager, specjalista ds. marketingu, account manager, specjalista ds. PR, sales manager, analityk finansowy, specjalista ds. finansów, księgowości, konsultant. Absolwenci są przygotowani do kariery na średnich szczeblach zarządzania w firmach. Mogą również rozpocząć własną działalność gospodarczą.

     

    Instytut w praktyce

    W ramach Działalności Instytutu prężnie działa Studenckie Marketingowe Koło Naukowe AIDA. Celem działalności koła jest szersze poznawanie zagadnień z zakresu marketingu. Członkowie koła mogą nie tylko uzyskiwać wiedzę akademicką, ale także uczestniczyć w wielu interesujących wykładach, spotkaniach czy konferencjach z udziałem interesujących ludzi ze świata biznesu. Jedną z inicjatyw koła jest, organizowany we współpracy z Uczelnią i Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości - "Dzień Przedsiębiorczości – Moja droga do sukcesu". Jest to cykl ciekawych wykładów, których celem jest przekazanie młodym ludziom teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu przedsiębiorczości.

     

    Praktyki studenckie

    WSKiZ oferuje swoim studentom szeroki wybór miejsc praktyk. Wśród pracodawców oferujących praktyki i staże są między innymi:

    - Kuehne&Nagel Sp. z o.o.
    - Fresh Logistics Sp. z o.o. (Raben Group)
    - Fabryka Urządzeń Przemysłowych Sp. z o.o.
    - Raben Management Services Sp. z o.o.
    - Eurocash SA Komorniki
    - Izba Celna
    - Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
    - Bridgestone Poznań Sp. z o.o.
    - Auto Watin Sp. J.
    - Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT Rada w Poznaniu
    - Shepherd Institute
    - BZ WBK S.A.
    - Biura Rachunkowe i Podatkowe, Urzędy Skarbowe i inne

     

    video_libraryFilmy o uczelniach prowadzących podobne kierunki

    Wydział Zarządzania PCz
    Poznaj Wydział Zarządzania UŁ - wersja skrócona
    enova365 w Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu