Kierunki Studiów - Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Kierunki Studiów - Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

FORMULARZ KONTAKTOWY >>

 

uczelnie

X

Kierunki studiów Studia I i II stopnia - artykuły

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Studia na dziennikarstwie i komunikacji społecznej to marzenie wielu maturzystów. Jak wygląda rekrutacja na te studia? Czego się podczas studiów nauczysz? I równie ważne – gdzie znajdziesz pracę? Dowiedz się już teraz!

Dziennikarstwo od lat plasuje się na jednym z pierwszych miejsc w rankingu na najbardziej popularny kierunek studiów. Praca w mediach kusi wielu młodych ludzi dlatego, że jest szczególnie ciekawa; wielu z nich marzy także o medialnej karierze.

Z uwagi na fakt, że dziennikarz może pracować w rozmaitych mediach – w prasie, w radiu, w telewizji, a także w coraz liczniejszych portalach internetowych – studia, wbrew pozorom, przyciągają nie tylko sympatyków pióra, ale wszystkich tych, którzy swoją przyszłość zawodową chcą związać z multimediami.

Na wielu uczelniach studia dziennikarskie wzbogacone zostały również o wiedzę z zakresu komunikacji społecznej. Po co? Odpowiedź wydaje się prosta: konkurencja na rynku medialnym jest bardzo duża, a dodatkowa wiedza dotycząca tworzenia oraz przetwarzania informacji przez poszczególne grupy społeczne nie tylko poszerza horyzonty absolwenta, ale również daje więcej możliwości zdobycia pracy – na przykład w reklamie czy public relations.

Program studiów – czego się nauczysz?



Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna można podjąć tak na uczelniach publicznych, jak i prywatnych; kierunek jest dostępny w wielu szkołach wyższych. Możesz studiować w trybie dziennym lub zaocznym; zarówno na poziomie licencjackim, jak i magisterskim.

W trakcie takich studiów student pozna najważniejsze zagadnienia z wielu dziedzin – między innymi z filozofii, socjologii, kulturoznawstwa, ekonomii, prawa i najnowszej historii. Dodatkowo będzie uczestniczył w zajęciach warsztatowych, takich jak na przykład emisja głosu, warsztat publicystyczny, warsztat prasowy, warsztat reporterski.

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej zdobędzie również wiedzę z zakresu psychologicznych aspektów oddziaływania na odbiorcę, reklamy jako formy komunikacji społecznej, nauki o komunikowaniu, komunikowania międzynarodowego i międzykulturowego oraz marketingu i PR-u.

Ponadto weźmie udział także w zajęciach poświęconych historii mediów, systemowi medialnemu w Polsce oraz etyce dziennikarskiej. Nie zabraknie także zajęć „technicznych” – z fotografii lub technik realizacji telewizyjnej i filmowej oraz z technologii informacyjnej. Absolwent dziennikarstwa powinien bowiem swobodnie korzystać z narzędzi nowych mediów, przede wszystkim z potencjału Internetu.

Specjalności – stań się specjalistą!



Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej mogą z reguły – różnie wygląda to bowiem na poszczególnych uczelniach – wybrać specjalność, w ramach której zgłębiać będą wiedzę na temat pewnych zagadnień. Zazwyczaj mogą wybierać następujące specjalności:

- prasowa;
- radiowa;
- telewizyjna;
- reklama i public relations;
- dziennikarstwo sportowe;
- marketing polityczny;
- dziennikarstwo internetowe;
- edytorstwo;
- komunikacja w biznesie.

Wybór specjalności może rzutować na przyszłośść kariery zawodowej. W ramach specjalności przyszli absolwenci zdobywają bowiem doświadczenie (podczas praktyk lub staży) w określonej „branży”, co determinuje dalsze losy ich kariery.

Najlepszą metodą na trafny wybór specjalności jest zatem kierowanie się przede wszystkim swoimi zainteresowaniami. Jeżeli marzysz o pracy w radiu, wybór będzie prosty. Podobnie, jeśli chcesz pracować w agencji reklamowej. Możliwości jest wiele!

Rekrutacja – co trzeba zdać na maturze?



Poszczególne uczelnie mają różne wymagania rekrutacyjne. Dla przykładu: Uniwersytet Gdański bierze pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych z języka polskiego, historii, WOS-u i języka obcego (wyniki przeliczane są wg odpowiedniej wagi). Z kolei Uniwersytet Warmińsko-Mazurski pozostawia kandydatom możliwość wyboru – spośród języka polskiego, języka obcego, matematyki, historii, geografii i WOS-u mogą oni wybrać trzy przedmioty.

Osoby, które chciałyby studiować dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, przejdą rekrutację w oparciu o wynik egzaminu maturalnego z dwóch przedmiotów. Pierwszym może być język polski lub język obcy, drugim – historia, historia sztuki, historia muzyki, WOS, wiedza o tańcu, informatyka, matematyka, a nawet... fizyka z astronomią.

Progi punktowe na wymienionych uczelniach w 2011 r. wynosiły:

Uniwersytet Gdański – 80, 2 punktu;
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski – 94 punkty;
Uniwersytet Mikołaja Kopernika – 44 punkty.



Data publikacji: 22.02.2016

1 2 Następna

Studia kierunki

Uczelnie z kierunkiem dowodzenie we Wrocławiu

Uczelnie z kierunkiem dowodzenie we Wrocławiu

Planujesz studia wojskowe na elitarnym kierunku dowodzenie? Czy wiesz, które uczelnie we Wrocławiu oferują taką ścieżkę edukacji? Mamy dla Ciebie tę informację!

więcej

Uczelnie z edytorstwem w Lublinie

Uczelnie z edytorstwem w Lublinie

Jeśli myślisz o studiach edytorskich, już dzisiaj sprawdź, które uczelnie w Lublinie mają ten kierunek w swojej ofercie i jak przebiega rekrutacja! Te i inne informacje przygotowała dla Ciebie nasza redakcja!

więcej

Uczelnie z kierunkiem Business Management w Łodzi

Uczelnie z kierunkiem Business Management w Łodzi

Jeśli widzisz swoją przyszłość na menadżerskim stanowisku w międzynarodowej korporacji, studia Business Management świetnie Cię do tego przygotują. Dowiedz się, które uczelnie w Łodzi oferują taki kierunek i wystartuj z impetem w życie zawodowe!

więcej

Napisz Własny komentarz

CAPTCHA Image
Play CAPTCHA Audio
Refresh Image

Nick:

Komentarz:

Uczelnie prowadzące kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna i kierunki pokrewne

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi (dawniej Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi)

Akademia Ignatianum w Krakowie

Collegium Civitas

Dolnośląska Szkoła Wyższa

Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego

Politechnika Koszalińska

Polski Uniwersytet Wirtualny

Społeczna Akademia Nauk

Uniwersytet Jagielloński

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

pokaż więcej >>

 

 

 

Kierunki studiów - studia I i II stopnia - Inne artykuły

Iberystyka

Iberystyka

Przyszli studenci wybierają ten kierunek z wielu powodów. Jednych urzeka gorący temperament mieszkańców Półwyspu, inni pragną poznać kulturę ojczyzny Pablo Picasso, Pedro Almodovara, Penelope Cruz czy Fernando Torresa, jeszcze i ...

Analityka gospodarcza

Analityka gospodarcza

Analityka gospodarcza to kierunek stworzony w odpowiedzi na realne potrzeby rynku pracy. Jesteś zainteresowany innowacyjnym programem studiów i pewnymi perspektywami zawodowymi? Dowiedz się więcej!

Biofizyka

Biofizyka

Szukasz kierunku studiów z pogranicza fizyki i biologii, który „jest skazany” na intensywny rozwój? Interesujesz się nowinkami ze świata nauki? Studiuj biofizykę!

Psychologia w biznesie

Psychologia w biznesie

„Psychologia w biznesie” to interdyscyplinarny kierunek studiów, którego punktem wyjściowym jest przekonanie, że wiedza psychologiczna znajduje zastosowanie w biznesie – i to jako najważniejszy składnik sukcesu przedsiębio ...

Zdrowie publiczne

Zdrowie publiczne

Bliska jest Ci maksyma: „Lepiej zapobiegać niż leczyć”? Wiesz, jak istotny jest zdrowy styl życia? W trakcie studiów chciałbyś łączyć wiedzę medyczną z wiedzą z zakresu nauk społecznych i ekonomicznych? Oto kierunek dla ...

więcej

KIERUNKI STUDIÓW - STUDIA PODYPLOMOWE

Design Managment - zarządznie designem

Design Managment - zarządznie designem

Marketing, zarządzanie to dziś jedne z najbardziej obleganych kierunków. Strategia każdej firmy opiera się na tych dwóch dziedzinach. Stworzenie odpowiedniego produktu, wykreowanie go i sprzedaż to nie lada sztuka. Oto studia, które pokazują, jak to zrobić najlepiej.

więcej

Administracja samorządowa

Administracja samorządowa

Kariera w polityce to marzenie wielu młodych, zaangażowanych społecznie ludzi. ...

więcej

Grafika  komputerowa

Grafika komputerowa

Już od jakiegoś czasu mówi się, że światem rządzi reklama i internet. Dopóki będzie ...

więcej

Aranżacja wnętrz

Aranżacja wnętrz

Kierunek równie przyjemny co wymagający. Uczy praktycznych umiejętności i uzupełnia ...

więcej

POLECAMY UCZELNIE

AKTUALNOŚCI UCZELNIANE

Podyplomowe Studium Public Relations – zapisy tylko do 31 stycznia!

Podyplomowe Studium Public Relations – zapisy tylko do 31 stycznia!
Podyplomowe Studium Public Relations, czyli jedna z największych w Polsce instytucji kształcących specjalistów w zakresie PR, niebawem kończy ostatnią turę rekrutacji na studia. Zapisy trwają do końca stycznia 2016 r. Warto się pośpieszyć!

Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach z bogatą ofertą edukacyjną 2015/2016

Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach z bogatą ofertą edukacyjną 2015/2016
Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, jako pierwsza w regionie, niepubliczna wyższa uczelnia prowadzi nabór na studia na kierunkach techniczno-artystycznych. Interesująca oferta edukacyjna na rok akademicki 2015/2016 skłania do szczegółowego zapoznania się z informacjami na temat studiów.

Informatyk : Trzy kroki do kariery

Informatyk : Trzy kroki do kariery
Komputery i nowoczesne technologie to Twoja pasja? Interesujesz się programowaniem i aplikacjami mobilnymi? Swoją zawodową przyszłość wiążesz z branżą IT? Gratulujemy wyboru!

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Czy ukończenie studiów jest gwarantem zdobycia dobrej pracy?

Czy ukończenie studiów jest gwarantem zdobycia dobrej pracy?

Obserwując sytuację na rynku pracy trudno jest jednoznacznie stwierdzić cz ...

więcej

Studia we Francji

Studia we Francji

Studia we Francji wiążą się z mnóstwem... atrakcji! Nie bez powododu prze ...

więcej

Język francuski - TCF ( B2)

Język francuski - TCF ( B2)

Uczysz się francuskiego od pewnego czasu i nie wiesz, na jakim poziomie ...

więcej

Polityka plików "cookie":

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

formularz kontaktowy