Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Ygreku, pokaż pracodawcom swój potencjał!

Ygreku, pokaż pracodawcom swój potencjał!



W świadomości społecznej pokolenie Y jawi się jako generacja roszczeniowa, nielojalna i leniwa. Ma to szczególnie istotne znaczenie dla pracodawców, zważywszy na to, że już wkrótce generacja ta stanowić będzie aż 75 proc. zasobów ludzkich w polskich organizacjach. Obraz przedstawicieli pokolenia Y, tzw. Ygreków, ma zmienić rozpoczynająca się właśnie kampania świadomościowa pod nazwą #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

Pokolenie Y nie cieszy się dziś szczególnie dobrą opinią wśród pracodawców. Dzieje się tak głównie z powodu ich, całkiem odmiennego od starszych pokoleń, stosunku do pracy i filozofii życia. – Wokół generacji Y toczy się wiele dyskusji prezentujących młodych ludzi głównie w negatywnym świetle. Oczywiście, pokolenie Y – jak każde pokolenie - posiada szereg wad, ale także i wiele zalet. Ygreki są otwarci, ambitni, pełni pasji, wielozadaniowi i sprawnie poruszający się w świecie nowych technologii. Przy odpowiednim podejściu pracodawców potrafią być bardzo cennymi członkami zespołów – mówi Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Organizatorzy kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. starają się zaprezentować młodych ludzi jako osoby bardzo wartościowe, pełne potencjału i energii, jako pracowników podchodzących z pełnym zaangażowaniem zarówno do kwestii budowania własnej kariery, jak również do swoich pasji i zainteresowań. Kampania ta służy przede wszystkim zachęceniu młodych ludzi do zaprezentowania się swoim obecnym oraz przyszłym pracodawcom z jak najlepszej strony już na etapie studiów – podczas staży i praktyk odbywanych w różnego rodzaju przedsiębiorstwach. Ma również na celu zachęcenie pracodawców do otwartej postawy wobec Ygreków i budowania pozytywnych relacji z młodymi ludźmi. – Pracodawcy muszą nauczyć się współpracować z młodym pokoleniem, by efektywnie wykorzystać ich potencjał. Zwłaszcza, że w perspektywie 10-15 lat Ygreki będą stanowić główną siłę napędową gospodarki, a już teraz borykają się z trudnościami w sprawnym wejściu na rynek pracy i bezrobociem – mówi Maciej Hassa, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy z PZU – jednego z Mecenasów Kampanii. Kluczową dla polskiej gospodarki rolę młodych ludzi potwierdzają również dane GUS dotyczące prognoz ludności na lata 2014-2050, według których Polska będzie borykać się z coraz większym i bardziej zaawansowanym problemem starzenia się społeczeństwa przy jednoczesnym, stałym spadku liczby ludności w wieku produkcyjnym. Do 2020 roku w Polsce ubędzie ponad 1 mln, a do 2035 roku prawie 5 mln osób w wieku produkcyjnym. Generacja Y, złożona z osób urodzonych w latach 1984 - 1997 stanowić będzie 75 proc. zasobów ludzkich w organizacjach. Kampania #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. jest realizowana w ramach Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przy współpracy BFS Group. Mecenasami Kampanii są: Grupa Żywiec, Nestlé, Orange i PZU. Patronat medialny nad kampanią sprawują: Dlastudenta.pl, Dziennik Gazeta Prawna, kariera.com.pl. oraz Dziennik Metro. Szczegółowe informacje na temat kampanii znaleźć można na stronie internetowej: www.stazeipraktyki.pl oraz na profilu Staże i praktyki w serwisie Facebook. Zapraszamy! zdjecie

Data publikacji: 10.03.2015