Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Rekrutacja na Uniwersytet Jagielloński – co, jak i kiedy?

Rekrutacja na Uniwersytet Jagielloński – co, jak i kiedy?



Zarejestrowałeś się na studia jednolite magisterskie, pierwszego lub drugiego stopnia w naborze wrześniowym organizowanym przez Uniwersytet Jagielloński? Twoja rejestracja została potwierdzona i wprowadziłeś już wyniki maturalne oraz wyniki ze studiów wyższych? Poniżej znajdziesz przydatne informacje, które pomogą Ci podjąć kolejne kroki na drodze do rozpoczęcia studiów.

Jeśli wykonałeś wszystkie powyższe czynności związane z rejestracją na studia, koniecznie sprawdź, czy znajdujesz się na listach rankingowych! Uniwersytet Jagielloński opublikował je na swojej stronie internetowej www.erk.uj.edu.pl w miniony poniedziałek, 29 września 2014 r. w późnych godzinach popołudniowych. Informację na temat wyniku znajdziesz w swoim koncie ERK. Aby ją sprawdzić, po zalogowaniu się wejdź w zakładkę „moje rejestracje na studia" (odnośnik znajduje się po lewej stronie).Zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia? Gratulujemy!Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu na studia wypełnij formularz „dane do wpisu", który znajduje się w karcie rejestracji. Po wypełnieniu go i zatwierdzeniu, z zakładki „wymagane dokumenty" pobierz podanie ERK, przeczytaj je dokładnie i podpisz na każdej ze stron.Na ostatniej stronie podania zamieszczona jest lista dokumentów, które powinieneś złożyć wraz z nim w formie załączników (możesz ją zobaczyć w karcie studiów w katalogu ERK w zakładce „wymagane dokumenty"). Następnie ze skompletowanymi dokumentami należy wybrać się w dniu 30 września lub 1 października br. do odpowiedniego sekretariatu, którego dokładny adres znajdziesz na podaniu ERK (należy pamiętać, że Dział Rekrutacji nie przyjmuje dokumentów od kandydatów na studia).Zauważ, że wśród wymaganych dokumentów przy wpisie na studia należy złożyć między innymi kopię świadectwa dojrzałości, kopię dyplomu studiów wyższych razem z suplementem (w przypadku studiów II stopnia) oraz kopię dowodu tożsamości. Kopie tych dokumentów podczas wpisu będą uwierzytelniane przez uczelnię. Pamiętaj, że podczas wpisu będą Ci również potrzebne oryginały tych dokumentów do wglądu.Jeżeli nie jesteś do końca pewien, jak i kiedy składać dokumenty rekrutacyjne, koniecznie poszukaj odpowiedzi wśród informacji zawartych poniżej, a jeśli wciąż będziesz mieć wątpliwości, zajrzyj do sekcji „wymagane dokumenty" na swoim koncie ERK.A co, jeśli się nie dostałem?Nie przejmuj się. Po zakończeniu pierwszej tury wpisów Uniwersytet Jagielloński będzie zapraszać kolejne osoby z listy rezerwowej na pozostałe wolne miejsca. Jeśli mimo to nie uda Ci się zakwalifikować na wymarzone studia, wtedy sprawdź listę kierunków niestacjonarnych, na które będą prowadzone nabory w październiku – pierwsze ogłoszone zostaną już wkrótce.Czy muszę dokonać wpisu osobiście czy mogę przesłać dokumenty za pośrednictwem poczty, kurierem lub e-mailem?Niestety, nie ma możliwości, abyś dostarczył dokumenty inną drogą, aniżeli tylko osobiście. Dokumenty składane podczas wpisu muszą zostać złożone na uczelni bezpośrednio przez Ciebie lub też przez ustanowionego pełnomocnika, między innymi dlatego, że dokonując wpisu będziesz musiał podpisać umowę o warunkach płatności za wybrane studia.Ważne: Pamiętaj, że podpisanie umowy o warunkach płatności za studia stacjonarne nie oznacza, że te studia są płatne. Umowa ta dotyczy zasad naliczania dodatkowych opłat związanych z takimi sytuacjami, jak między innymi powtarzanie przedmiotu lub zaliczanie zajęć poza podstawowym programem studiów. Szczegółowych informacji w tej kwestii udzieli Dział Nauczania UJ.Kiedy i gdzie powinienem dostarczyć dokumenty?Dokumenty powinieneś dostarczyć dopiero w momencie wpisu na studia, czyli po ogłoszeniu wyników rekrutacji oraz po zakwalifikowaniu się do przyjęcia na studia. Dokumenty należy złożyć do sekretariatu odpowiedzialnego za wybrany kierunek. Dokładny adres znajduje się na podaniu ERK, a także w karcie studiów, w zakładce pod nazwą „adresy i telefony". Pamiętaj, aby nie przynosić dokumentów do Działu Rekrutacji na Studia! Czy muszę osobiście złożyć dokumenty, czy ktoś może dostarczyć je w moim imieniu?Może, ale w pierwszej kolejności powinieneś wystawić tej osobie stosowne pełnomocnictwo. Wszystkie informacje na temat pełnomocnictwa znajdziesz na stronie internetowej Uniwersytetu.Skąd mam wziąć podanie ERK? Nie mogę go znaleźć na stronie uniwersytetu.Spokojnie. Twoje podanie pojawi się na koncie dopiero po zakwalifikowaniu cię do przyjęcia na studia i właściwym wypełnieniu formularza „dane do wpisu". Formularz en znajduje się w zakładce „wymagane dokumenty" w karcie rejestracji.Co to znaczy, że kopie dokumentów mają być uwierzytelnione? Czy muszę iść z nimi do notariusza?Zgodnie z ministerialnym rozporządzeniem, uwierzytelnienia kserokopii dokonuje uczelnia, nie notariusz.Obrona była dopiero kilka dni temu, więc nie mam jeszcze dyplomu. Co zrobić?Musisz uzyskać w sekretariacie swojej dotychczasowej uczelni specjalne zaświadczenie o ukończeniu studiów oraz o uzyskanych wynikach (średnia ze studiów, ocena z pracy dyplomowej, ocena z egzaminu dyplomowego oraz ocena na dyplomie, wraz z informacją o skali ocen stosowanej w danej uczelni). Jeśli złożysz takie zaświadczenie, dyplom będziesz mógł dostarczyć później. Czy zaświadczenie lekarskie również powinienem dostarczyć?Nie, podczas wpisu zostanie Ci wydane skierowanie na badania lekarskie i dopiero wtedy powinieneś udać się do lekarza, aby wykonać odpowiednie dla danego kierunku badania. Pamiętaj jednak, że zaświadczenie lekarskie jest konieczne jedynie na część kierunków, a informację, czy ten wymóg dotyczy również Ciebie znajdziesz w zakładce „zasady kwalifikacji", znajdującej się w karcie studiów w katalogu na stronie: www.erk.uj.edu.pl. Natomiast wykaz placówek medycznych, z którymi Uniwersytet Jagielloński zawarł umowę o świadczeniu usług medycznych w zakresie wykonywania badań lekarskich dla kandydatów, którzy w zawodzie lub w czasie nauki zawodu mogą być narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych bądź niebezpiecznych dla zdrowia, znajdziesz na stronie Uniwersytetu.Skończyłem szkołę za granicą, a moje dokumenty są w obcym języku. Czy będę miał problem z wpisem?Niestety, wszystkie dokumenty, które składasz powinny być wydane w języku polskim, bądź też przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.Zamieszczone wyżej informacje dotyczą obywateli polskich, starających się o przyjęcie na studia pierwszego i drugiego stopnia oraz studia jednolite magisterskie, prowadzone w języku polskim na zasadach dotyczących obywateli polskich, dla których listy rankingowe opublikowane zostały 29 wrześni 2014 r.

Data publikacji: 07.10.2014