Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Psychologia reklamy

Psychologia reklamy



Studia podyplomowe dla praktyków reklamy, którzy pragną podnieść swoje kompetencje i zapewnić swoim kreacjom rynkowy sukces! Dowiedz się więcej o kierunku psychologia w reklamie.

Cel reklamy jest od lat ten sam – satysfakcjonująca sprzedaż produktu lub usługi. Od skuteczności reklamy zależy powodzenie sprzedaży i ugruntowanie marki – nie bez przyczyny mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. We współczesnym świecie, w którym reklamy dystrybuowane są masowo wieloma kanałami, dobra kreacja nie wystarczy, aby kampanii reklamowej zapewnić sukces. Potrzeba jeszcze odpowiednich narzędzi i metod. Jakich? – Z odpowiedzią przychodzi psychologia reklamy.

Między teorią a praktyką

Głównym celem studiów podyplomowych z zakresu psychologii reklamy jest przekazanie słuchaczom teoretycznej wiedzy (przede wszystkim z obszaru psychologii), która stanowić będzie punkt wyjścia do doskonalenia praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy w branży reklamowej. Dzięki oferowanym w programie warsztatom i ćwiczeniom absolwenci studiów nauczą się, jak zaplanować efektywną strategię reklamy, przeprowadzić niezbędne badania i analizy, przygotować atrakcyjną kampanię reklamową oraz jak zapewnić klientom agencji kompleksową obsługę.

Adresaci studiów

Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich), którzy pragną zgłębić meandry świata reklamy. Z uwagi na fakt, że studia mają charakter przede wszystkim warsztatowy, byłoby najlepiej, aby kandydaci mieli za sobą pewne doświadczenia reklamowe lub aby kierunek ukończonych przez nich studiów związany był z reklamą, marketingiem lub badaniami marketingowymi.

Program studiów

Z uwagi na przedmiot studiów, program składa się w znacznej mierze z zajęć prowadzonych w formie warsztatów i ćwiczeń. Program obejmuje następujące przedmioty:- wstęp do psychologii;- wybrane problemy psychologii emocji i motywacji;- psychologia społeczna i poznawcza w reklamie;- psychologia reklamy a zachowania konsumenckie;- tworzenie marki;- budowanie strategii komunikacji;- jakościowe i ilościowe badania w reklamie;- wgląd konsumencki jako podstawa strategii komunikacji;- efektywność reklamy;- planowanie mediów;- promocje konsumenckie jako element komunikacji;- tworzenie reklam w dziale kreacji agencji reklamowej;- marketing w Internecie;- sztuka sprzedaży;- sztuka prezentacji i radzenia sobie ze stresem;- nowe kanały dotarcia do konsumenta;- trening negocjacji.

Organizacja studiów, rekrutacja

Studia podyplomowe z zakresu psychologii reklamy trwają dwa semestry. Odbywają się dwa razy w miesiącu, zaocznie (a więc podczas weekendów). Jeżeli chodzi o koszt studiów, to jeden semestr nauki kosztuje do 4 tysięcy złotych. Czesne można rozłożyć na raty – szczegóły spłat należy ustalić z przedstawicielami uczelni. Rekrutacja na studia podyplomowe odbywać się może w dwojaki sposób – albo na podstawie kolejności zgłoszeń, albo na podstawie decyzji kierownika studiów. Szczegółowe informacje na temat naboru uzyskać można w odpowiednim sekretariacie, na stronie internetowej uczelni lub u kierownika studiów. Ważne jest, aby – aplikując na studia – dysponować oryginałem lub odpisem dyplomu ukończenia studiów i przygotować fotografie legitymacyjne, a także dokonać pierwszej wpłaty. Red. Barbara Stachnik

Data publikacji: 13.01.2020