Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Marketing internetowy

Marketing internetowy



Marketing internetowy, inaczej e-marketing, staje się jedną z najbardziej popularnych i najchętniej wykorzystywanych form marketingu. W odpowiedzi na potrzeby rynku powstały studia podyplomowe kształcące wysokiej klasy specjalistów w tej dziedzinie.

Internet jest niezaprzeczalną przyszłością komunikacji społecznej – nie tylko w życiu prywatnym każdego z nas, ale i w życiu ekonomicznym, biznesowym czy publicznym. Nie ulega zatem wątpliwości, że dysponowanie specjalistyczną wiedzą (tak teoretyczną, jak i praktyczną) na temat marketingu internetowego to niekwestionowany atut, a umiejętności z nim związane są cenione na rynku pracy. Polskie uczelnie, zauważywszy e-marketingowe trendy, zaczęły przygotowywać ofertę podyplomowych studiów z tego zakresu, odpowiadając w ten sposób na zapotrzebowanie rynku na ekspertów w tej dziedzinie.

Cel studiów – czego się nauczę?

Celem studiów jest przekazanie słuchaczom kompleksowej, rzetelnej wiedzy odnoszącej się do zagadnień związanych z marketingiem internetowym i – w ten sposób – kształcenie wysokiej klasy specjalistów w tej właśnie dziedzinie. Punktem wyjścia do zgłębienia tego tematu będzie zapoznanie uczestników studiów ze specyfiką społeczeństwa informacyjnego oraz nowej gospodarki, a następnie – z teoretycznymi i praktycznymi aspektami e-marketingu. Działania marketingowe w sieci stanowią obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin marketingu – umiejętność ich wykorzystywania oraz wpisywania w przemyślane strategie będzie główną kompetencją absolwentów podyplomowego studium.

Adresaci studiów

Studia podyplomowe na kierunku marketing internetowy stworzono z myślą o wszystkich osobach, które fascynują się Internetem i które – także w pracy zawodowej – pragną z powodzeniem wykorzystywać narzędzia internetowe. Kierunek zadedykowano zarówno nowicjuszom, którzy chcieliby zgłębić meandry komunikacji marketingowej online, jak i specjalistom, którzy wiedzę zdobytą w praktyce chcieliby uporządkować i ująć w teoretyczne ramy. Tak pierwsi, jak i drudzy mają szansę – za sprawą nowych informacji i umiejętności – stać się bardziej atrakcyjnymi dla potencjalnego pracodawcy. Aby uczestniczyć w studiach podyplomowych, należy legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych I lub II stopnia.

Program studiów

Program studiów z zakresu marketingu internetowego realizowany jest podczas zajęć (wykłady, ćwiczenia, warsztaty) prowadzonych najczęściej przez praktyków – osoby zatrudnione w agencjach interaktywnych, portalach internetowych i firmach działających w Internecie. Dzięki temu słuchacze mają pewność, że przekazywana im wiedza nie traci na aktualności – wykładowcy omawiają bowiem najnowsze trendy i ilustrują je przykładami zaczerpniętymi z własnego doświadczenia zawodowego.Oto przykładowy wykaz przedmiotów:- społeczeństwo informacyjne;- zarządzanie marką w nowoczesnej gospodarce;- zachowania konsumentów w Internecie;- E-Commerce;- aspekty prawne działalności gospodarczej w sieci;- nowe technologie a strategie marketingowe;- strategie marketingu internetowego;- copywriting;- kampanie reklamowe w Internecie;- E-mail marketing;- Content Marketing;- marketing w urządzeniach mobilnych;- SEM i SEO;- badania mediów internetowych;- Social Media;- PR w Internecie.

Organizacja studiów, koszty

Studia podyplomowe na kierunku marketing internetowy trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się trybie niestacjonarnym (w weekendy), najczęściej dwa razy w miesiącu. Opłata, jaką ponieść muszą słuchacze za dwa semestry nauki, wynosi od 3,9 tysiąca do 7,8 tysiąca złotych. Poszczególne uczelnie umożliwiają spłacanie czesnego w systemie ratalnych – o szczegóły warto zapytać jeszcze na etapie rekrutacji.

Rekrutacja

Aby zostać uczestnikiem studiów podyplomowych z zakresu marketingu internetowego, należy w określonym terminie złożyć komplet dokumentów. Rekrutacja przeprowadzana jest zazwyczaj zarówno w semestrze zimowym, jak i w letnim. Przyjęcie na studia odbywa się według kolejności zgłoszeń. Oto spis dokumentów, które należy przygotować:- dyplom ukończenia studiów wyższych (oryginał albo odpis);- wniosek o przyjęcie na studia/formularz zgłoszeniowy;- kwestionariusz osobowy;- fotografie legitymacyjne;- dowód wpłaty.Red. Barbara Stachnik

Data publikacji: 18.11.2019