Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Grafika reklamowa i prasowa

Grafika reklamowa i prasowa



Co łączy bilboardy i portale internetowe? Co najsilniej zapisuje się w naszej pamięci po obejrzeniu kolorowego czasopisma? Obrazki. A dokładniej, grafika. W czasach, kiedy to obraz stał się najważniejszym bodźcem, jego twórcy mają ręce pełne roboty, a zawód grafika okazuje się jednym z najbardziej pożądanych.

Czy grafik musi być informatykiem?

Niekoniecznie. Uczelnie w ramach podyplomowych studiów w zakresie grafiki prasowej czy reklamowej możliwość poszerzenia kwalifikacji często oferują osobom zupełnie nie związanym ze skomplikowanym światem technologii. Możliwe nawet, że same informują o tym, że nie wymagana jest znajomość żadnego z pakietów, których obsługa wykładana jest w trakcie studiów.Jedynym warunkiem rekrutacji staje się ukończenie studiów drugiego stopnia na wybranej uczelni wyższej, dostarczenie odpowiednich dokumentów i coraz częściej refleks, jako że miejsca na tej specjalizacji rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

Grafik poszukiwany.

W wolnej chwili warto jest przejrzeć oferty pracy. Nie trudno jest zauważyć, że najczęściej są one skierowane do specjalistów od nowoczesnych technologii. Szczególnie tych z polotem i zacięciem artystycznym, czyli grafików komputerowych. Po ukończeniu studiów podyplomowych, świeżo upieczony specjalista z zakresu projektowania komputerowego, zatrudnienia może szukać w:• Redakcjach czasopism• Agencjach reklamowych• Działach promocji dużych i mniejszych firm• Szeroko pojętym marketinguÓw absolwent może również zdecydować się na wolny zawód, wybierając tytuł tak zwanego freelancera. Wiąże się to zarówno z dużą satysfakcją, jak i ryzykiem zaistnienia okresowych trudności w odnalezieniu odpowiednich zleceń.
zdjecie
Fot. http://www.freedigitalphotos.net

Wiedza absolwenta na wagę złota.

Grafik komputerowy działając w branży reklamowej czy ilustrując kolorowe czasopisma musi mieć w sobie coś z artysty. Dlatego wiedza zdobyta w trakcie studiów podyplomowych wykracza poza jedynie praktyczne umiejętności, studenci zapoznają się również z:Specyfiką pracy grafika – czyli dowiadują się na czym polega praca w agencji reklamowej, poznają zasady podziału obowiązków, pojęcia branżowe oraz zasady nawiązywania niezbędnych kontaktówTeorią sztuki – odkrywają rodzaje kompozycji, zasady korzystania z barw, perspektywy, dowiadują się czym jest harmonia obrazuStrategią i komunikacją reklamową

Umiejętności praktyczne.

Jeżeli chodzi o sedno sprawy, czyli obsługę pakietów oraz programów, bez których w pracy grafika ani rusz, to program studiów podyplomowych zawiera:• Typografię• Obsługę pakietu Adobe• Grafika 2D oraz 3D• Animacja 2D oraz 3D• i wiele, wiele innych pojęć i umiejętnościJak widać, praca grafika może okazać się wymagająca. Oprócz umiejętności technicznych, obeznania i sprawnego posługiwania się nowoczesną technologią, musi on również posiadać łatwość w nawiązywania kontaktów. Jego umiejętności interpersonalne powinny iść w parze z talentem graficznym.

Data publikacji: 15.04.2019